Amennyire csak lehet, megvadították az A110-et, hiába jár az életciklusa végén, még mindig dögös
A régi elvek mentén élesztette újjá az Alpine-t a Renault. A 2017-ben megjelenő A110 kicsi, könnyű és csak relatíve erős, a forma egyszerre modern és múltidéző. A kétüléses sportkocsi közeledik az életciklusa végéhez, ami jellemzően különkiadásokban csúcsosodik ki.
Elöl 18, hátul 19 colosak a kerekek, amikre Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat húztak
Az A110 R Ultime továbbra is a Megane RS motorján osztozik, csak annál erősebb, az 1,8 literes négyhengeresből ezúttal 350 lóerőt préseltek ki. A látvány magáért beszél, a légterelő, a diffúzor, a különböző toldatok és a “motorháztetőre” vágott plusz nyílások pályaautós megjelenést kölcsönöznek. A jóval magasabb összegért cserébe kevesebb fokozat jár, a duplakuplungos váltó ebben az esetben csak hatgangos, de olyan finomságok is járnak, mint az Öhlins lengéscsillapító és az Akrapovič kipufogórendszer.
Az Alpine tradicionális kékje belül is visszaköszön
Ebből a kiadásból nevéhez hűen összesen 110 példány készül, de még ezen belül is van limitáltabb széria. Az A110 R Ultime La Bleue mindössze 15 autót takar, itt kétféle kék fényezéből lehet választani, illetve az utastérben is sok a kék elem. Az ár mellbevágó, átszámítva 132 milliót kérnek darabjáért, a maradék 95 A110 R Ultime “csak” 106 milliót kóstál.
A teljesítmény még most sem emeli a szupersportautók közé, de az Alpine nem is erről szól. Ellenben az ára a legnagyobbak közé repíti