Rárúgná az ajtót a magyar piacra ez a kínai autógyártó

Kínában viszik mint a cukrot, de vajon itthon is sikeres lehet az Aito?

Májusban biztossá vált, hogy a Seres Group nemcsak Európába, de Magyarországra is elhozza a termékeit. A Párizsi Autószalonon három modellt is kiállítottak, máris mutatjuk, milyen funkciókkal rendelkeznek a hazai szalonokba is érkező Aitók!

Mielőtt az Aitókról mesélnék, tegyük kicsit tisztába a nevezéktant. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, májusban a Seres Group és a Duna Autó importőri megállapodást kötött a magyarországi forgalmazásról. Akkor még úgy volt, hogy a vállalat Seres néven hozza a luxusmodelleket, míg az olcsóbb benzines termékek DSFK néven kerülnek a szalonokba. Az utóbbi továbbra is áll, viszont a tehetősebb réteget célzó termékeket végül a Kínában már jól bejáratott Aito néven kezdik értékesíteni a jövőben. A márkanév egyébként az „Adding Intelligence to Auto” mottó rövidítése - tükörfordításban „Intelligencia az autóhoz”. Érdekesség, hogy a Seres is rendelkezik mögöttes jelentéssel, amely az ókori görög kultúrából ered, jelentése pedig „Kína”.
Hirdetés
Na, de most hogy a neveket tisztáztuk, nézzük milyen autókat hozott Párizsba az Aito! A modellneveket nem bonyolították túl, Európába az 5-ös, 7-es, és 9-es érkezik. Értelemszerűen utóbbi a csúcsmodell, míg a felsorolásban az első kvázi a belépő szint.
Egyelőre csak a kínai specifikáció áll rendelkezésre minden modell esetében. Az 5-ös a népköztársaságban háromféle hajtáslánccal kapható: a leggyengébb teljesen villanyos, míg a két potensebb verzió úgynevezett EREV (Extended Range Electric Vehicle), vagyis megnövelt hatótávú elektromos autó. Az EV változat a kínai CLTC ciklus szerint 602 kilométert tehet meg maximum két töltés között, míg a benzinmotorral megtámogatott 1440-et és 1275-öt (a csúcsváltozat összkerékhajtással készül, ezért a kisebb hatótáv). Az Aito ezen sorok írásakor még nem tisztázta egyértelműen, a felsorolt verziók közül pontosan melyek kerülhetnek az európai kereskedésekbe.
Hirdetés
A 7-es a Párizsban prezentált palettán az aranyközépútnak feleltethető meg, annak ellenére, hogy ez is több mint 5 méter hosszú. Ez Kínában kizárólag EREV-ként kapható. A hatótáv növeléséért felelős benzinmotor minden esetben egy 1,5 literes, négyhengeres, a kombinált hatótáv pedig (ugyancsak a CLTC ciklus szerint) felszereltségi szinttől és akkumulátor kapacitástól függően 1240 és 1300 kilométer között alakulhat. Az energia tárolásáról kétféle telep gondoskodhat: kiviteltől függően 38,5 vagy 42 kilowattórás lehet. Az emissziómentes hatótáv ugyancsak nagyban függ a felszereltségtől, minimum 200, maximum 240 kilométert tudhat a 7-es. Ebben az esetben is fontos hangsúlyoznom, ezek a márka kínai oldaláról származó adatok, az európai verziók ettől eltérhetnek. A 9-est a stand egy sötét szegletébe „rejtette” az Aito, de erre természetesen jó okuk volt. A több mint 5,2 méter hosszú SUV fényszórói ugyanis filmet vetítettek a falra, ahogyan a képen is látható, nem is rossz felbontásban. Ha ez nem lenne elég, a rengeteg, apró részegységből álló nappali menetfény is képes egyedi motívumokat megjeleníteni, az Autószalonon stílszerűen a „Hello Paris” volt olvasható. Menet közben sem kell lemondani a filmélményről, hiszen a második üléssor elé egy óriási vetítővászon (nem, nem képernyő) húzható le. Az elöl utazóknak is kijut a digitalizációból. Három óriási képernyő sorakozik egymás mellett. A digitális műszeregység 12,3, a multimédiás érintőképernyő 15,6, míg az utasoldali panel 16 col. Kínában 3 öt-, és 4 hatüléses felszereltségi szinttel rendelhető tisztán elektromos vagy EREV hajtáslánccal. A fotelek számától függetlenül a CLTC ciklus szerint 630 kilométert tehet meg maximum egy töltéssel az EV változat, míg a megnövelt hatótávú kombinált értéke akár 1402 kilométer is lehet az ugyancsak 1,5 literes, négyhengeres benzinmotornak köszönhetően.
Hirdetés
Bár a megállapodás már megszületett az importőrrel, egyelőre nem tudni, pontosan mikor érkezhetnek meg Magyarországra az első Aito modellek. Értelemszerűen ezen sorok írásakor még a pontos specifikációkat is homály fedi, nem beszélve az árakról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Rárúgná az ajtót a magyar piacra ez a kínai autógyártó

  • 2024.10.17. at 10:40
    Permalink

    Két éve szinte alig volt kint márka ami tényleg árult autókat. Ezek többsége azóta sem léptek piacra, sőt többségük (pl Wey, Ora, Winfast, NAMX, Hopium 🙂 Seres) idén el sem jött a szalonra.

    Az Aito standja amúgy nagyon szép lett idén.

  • 2024.10.17. at 12:50
    Permalink

    Laikusoknak, dilettánsoknak egy találós kérdés:

    Melyik nem illik a sorba?

    1. Aiwa
    2. Akai
    3. Aito

    Várom a helyes megfejtést, a nyeremény egy fincsi Pilóta-keksz! 😀

    • 2024.10.24. at 00:02
      Permalink

      Ehhez nem kell annyira okosnak lenni, elég, ha az ember „csak” elég öreg. A Aiwa és az Akai a 80-as, 90-es években jól csengő japán elektronikai gyártók voltak. Aiwa magnója deckje, hifi-tornya sok embernek volt. Akai kazettát talán még találnék, ha hazamennék anyámékhoz és megnézném az egykori szobánkban a szekrény mélyén.
      A kakukktojás tehát a cikkben is szereplő autó az Aito.

Vélemény, hozzászólás?