Frissült a Nissan legkisebb crossovere
A Nissan Magnite jelenleg futó generációja már nem új modell, még 2019-ben a Datsun márka csúcsmodelljeként vezették volna be, végül a leányvállalat kivezetése után Nissanként érkezett meg Indiába 2020-ban. Jelenleg az első ráncfelvarrásán esett túl a japán gyártó legkisebb SUV modellje, amely többek között Indonéziában, Dél-Afrikában és Kenyában is kapható. Az új arccal kimondottan megkívánható lett a 3,99 méter hosszú, 2,5 méteres tengelytávval rendelkező, 1,57 méter magas és 1,78 méter széles apróság.
Az aprócska SUV nem is néz ki rosszul
Cseppnyi méretei mellett azonban akad egyéb oka is az alacsony indulóárnak: 1,0 literes, 70 lóerős, szívó háromhengeressel, és Európában felfoghatatlan fapadossággal indul 2,6 millió forintról a Magnite. Pontos információink az extralistáról, vagy kiszivárgott képeink az alapmodell valós külsejéről és belteréről még nincsenek, ám Indiában az egykori szürke lökhárítós, klíma, rádió és centrálzár nélküli Dacia alapmodellek színvonalára érdemes számítani. Emlékeztetőül: nagyjából egy éve mutattuk meg nektek, hogy milyen is a 2,6 milliós Suzuki Swift Indiában,
ha lemaradtatok volna róla, akkor ide kattintva pótolhatjátok, mindenképp megéri rászánni pár percet.
A beltér is kellemesnek mondható első ránézésre
Visszatérve a Magnite SUV-ra: ha az Európában is eladható turbómotorral és a képeken látható extralistával szeretnéd az újdonságot, akkor már Indiában is 1,15 millió rúpiát kérnek érte, ami máris 4,99 millió forint, és ebben még nincs benne azoknak az Európában elengedhetetlen környezetvédelmi és biztonsági extráknak a felára, amelyek Indiában nem szükségesek. Mindent egybevéve gyorsan érthetővé válik, hogy miért nem hozzák ide a gyártók az Indiában népszerű, filléresnek tűnő modelleket, hiszen az 5-7 milliós ársávban más bőséggel akadna konkurencia.
Az indiai konfigurátorban így néz ki az alapmodell: rádió nélkül, 70 lóerővel is bevállalnád?
Ha pedig valaki mégis azzal érvelne, hogy egyeseknek extrák nélkül is jól jönne a 3 milliós új autó, akkor érdemes felhívni a figyelmet a már említett, előző generációs alap-Daciák nem létező eladási számaira. Ha a nagyobb és erősebb Logant nem vette senki fapadosan, akkor más márkák puritán belépőautóival miért lenne másképp? Lehetséges, hogy nem is az autógyártók miatt tűntek el az igazán olcsó új autók Európából?
Az igazi kérdés tehát: vajon hatmilliós árcédulával is versenyképes lehetne Európában?
Akkor elarulom hogy itt nem 10 nem 100 hanem tobb 1000 ember kapaszkodna ezert az autoert ennyiert ujonnan es nem 1 ismerosom van aki hasznalt autot keres mert meg talalni fiatalt szivoba.
” mert meg talalni fiatalt szivoba”
A magyar az egyik legkönnyebben behülyíthető nemzet…
Liechtenstein-i észjárással nehéz is megérteni minket 😀
Körülbelül Sandero méretű autó, biztosan jól fogyna nálunk is, de nem felel meg a szabályozásnak.
A Nissan pénzügyi megfontolásból nálunk inkább a Renault alapokra építkezik.