Idén eddig egyetlen német taxis döntött úgy, hogy gyárilag felkészített B-osztállyal szeretne dolgozni
A német taxi tradicionálisan Mercedes, a luxussal vegyített megbízhatóság nem csak hazájában, hanem Afrikában, a Balkánon vagy épp a Közel-Keleten is a csillag felé terelte a hivatásos sofőröket. Az idei esztendő viszont máshogy alakul, óriási pofont kaptak a vajszínű Mercik.
Az eladott sárga Mercedesek negyede volt E-osztály
Az év első nyolc hónapjában mindössze 497 Mercedest adtak el taxiként Németországban, ami összehasonlítva a tavalyi 1730 darabbal 71%-os csökkenést jelent. Míg 2019-ben a piac 52%-át uralták, addig 2023-ban már csak 38%-ot tudhattak magukénak, idénre 13%-ot jósolnak. A piac első helyét a Volkswagen szerezte meg, ebben a szegmensben a Touran és a Caddy fogy a legjobban, de már a Toyota is beelőzte a Mercedes. A japánok szalonjában leginkább a Corolla és RAV4 modelleket rendelik a bérfuvarosok.
Nem szeretné a Mercedes, hogy az autóik taxiként fussanak, ezt persze megtiltani nem, csak nehezíteni lehet
A taxisoktól való elfordulás tudatos, a gyártó szerint alantas szerepbe kényszerülnek az autóik, ami a luxusorientált elképzelésükbe nem fér bele. Továbbá kiemelték, hogy sem a BMW, sem az Audi nem kínál taxikat. A visszalépés jegyében már nem rendelhető gyárilag felkészített taxi, illetve megszűnt a hivatásos sofőröknek járó kedvezmény is. Ez egyébként elhanyagolható veszteséget jelent, évente 6-7 ezer új taxit helyeznek forgalomba Németországban, ami elenyésző a 2,8 millió új autóhoz viszonyítva.
Ez is annak a stratégiának lehet a része, hogy a Merci prémium helyett immár luxusmárka szeretne lenni? Smart eladása, A-osztály megszüntetése, szakítás a Renault-val és a Nissannal, kupé-SUV-k beszántása, és most ez… Meglátjuk. Ha a hírek igazak, a Jaguar és a Cadillac is ebben látja a kiutat, ők is magasabb polcra akarják helyezni magukat…