13,5 millió forintnak megfelelő Euróért kínálják, ami azért még mindig nem kevés a magyar piac árérzékenységét elnézve, ám nyugaton ezzel az árcédulával már korrektek az esélyei az elektromos Karoq-alternatívának. 4,49 méteres hosszához 2,77 méteres tengelytáv társul, 1,62 méteres magassága és 1,95-2,26 tonnás tömege pedig egyértelműen a SUV-világba pozicionálja, ám elrettentően nagynak azért nem tűnik, éppen az Európában ideális méretnek álcázza magát. Jól áll neki a kizárólag ezen a modellen elérhető Timiano zöld fényezés is, illetve az új, Modern Solid dizájn is könnyen emészthetőre sikerült.
Nem csak a külső dizájn nevezhető biztonsági lépésnek, az utastér egy az egyben egy mini Enyaq-ra emlékeztet, a kabin pedig a nagyobb testvér legnépszerűbb részegysége. A kis digitális műszeregység a szélvédőre vetített kijelzővel valószínűleg itt is tökéletes párosítás lesz, a hatalmas, 13 colos központi kijelző ChatGPT alapú asszisztenssel pedig ma már szinte kötelező elem, főleg egy elektromos modellben. A csomagtartó mindemellé alapesetben is 470 literes, de természetesen kellőképp variálható is.
Műszaki téren egy nettó 52 kilowattórás, egy nettó 59 kilowattórás vagy egy nettó 77 kilowattórás akku kaphat helyet a padlóban, a hatótáv-értékek értelemszerű sorrendben 370, 400 vagy 560 kilométer WLTP ciklus alapján. Összkerékhajtást kizárólag a csúcsmodell kínál. Villámtöltés terén is az akkucsomag méretével együtt változik az érték, 145, 165 illetve 175 kilowattal képesek töltést felvenni a különböző Elroq változatok.
Teljesítmény tekintetében az alapváltozat 170 lóerős, a következő lépcsőfok a 204 lóerő, a legnagyobb akkus változat pedig 286 paripát számlál. A végsebesség a két kisebb akku esetén 160, a nagyobb akku esetén 180 km/h. A felszereltségek terén két érdekességet, a néhány sorral feljebb balra látható Sportline és az ettől jobbra ábrázolt First edition csomagot érdemes említeni. Előbbi a fekete dizájnelemeiről és sportosabb külleméről ismerhető fel, utóbbi pedig egy limitált kiadás, amely - a nevéhez hűen - csak a kezdeti időszakban lesz elérhető. Az adatok és a látvány alapján tehát nincs kizárva, hogy egész jól sül majd el a csehek újabb próbálkozása a villanyautók világában. Egy kérdés maradt nyitva tehát: vajon az árakat is sikerült elég alacsonyra szorítani a sikerhez?
Nálam valahogy nincs összhangban az autó eleje és a hátulja.
Míg az első rész valóban már az új, Modern Solid formanyelv jegyében készült, a hátulja az eddig ismert megoldásokat ismétli. Azt vártam, hogy valami hasonló lesz a hátulja, mint a Vision 7S vagy mint az Epiq koncepcióknak, de úgy látszik ez egyfajta “átmeneti” design még.