20 éves autók kapnak új gumikat egy amerikai visszahívásban
Autónként 40 millió forintnyi javítás jár ingyenesen ezeknek az öreg Porsche példányoknak
Nem véletlenül költ egy vagyont a Porsche az ügyfelei megtartására: a legújabb, elsőre egyenesen hihetetlennek hangzó visszahívásuk is részben ezt a célt szolgálja.
De azok más gyártók, nem pedig a Porsche, ahol minden szívfájdalom nélkül tesznek frissített, titániumból készült futóművet és új Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat minden egyes 18-20 éves, középmotoros csúcsmodell alá, ami még forgalomban van Amerikában.
Bizony, egy új 7-es BMW áráról beszélünk autónként, egy olyan rétegmodell esetében, amiből mindösszesen 1270 példány készült az egész világnak: a Porsche Carrera GT-ről. Ráadásul a visszahívást nem is katasztrofális meghibásodások sora okozta, hanem csak egy egyszerű korróziós hajlam egyes futóműalkatrészeken. Információink szerint a problémára visszavezethető baleset nem történt és egyetlen példány sem hagyta a tulajdonosát az út szélén a hiba miatt. De hogyha ilyen kevés autó érintett, ennyire idős a típus, a javítás pedig még így is kimondottan drága - és itt a futómű átdolgozásával járó fejlesztési költségekről még szó sem esett - akkor mégis miért foglalkozik ezzel a Porsche? A válasz két részre bontható.Tovább árnyalja a képet, hogy több halálos baleset is köthető az ESP rendszer nélküli, középmotoros, hátsókerekes típushoz, ám ennek a ténynek leginkább az új gumikat köszönhetik a Carrera GT tulajok.
A különleges méretekkel és tulajdonságokkal rendelkező abroncsokat ugyanis még ezekben a körökben is nagyon drága, vagy épp egyenesen lehetetlen lecserélni, így rendszeresnek mondható, hogy az autóval egyidős, vagy annál alig fiatalabb abroncsokon használják őket a mai napig. Érdekes részlet, hogy a hírhedt Paul Walker balesetben érintett Carrera GT példányon is akkor 9 éves abroncsok feszültek, ami vélhetően hozzájárult a szomorú végkifejlethez. A Porsche tehát a drágának tűnő frissítéssel egyszerre előzi meg a további vitákat, illetve visszacsábítja a potenciális vásárlókat a szalonokba. És akkor még szóba sem került a gyártó rendszeres dicsekvése azzal kapcsolatban, hogy a valaha legyártott autóik 70 százaléka még mindig forgalomban van, amihez szintén hozzájárulnak a hasonló döntések.