Újra méltó régi nagy híréhez a VW Golf?

Németországban vezettük a frissített 8. generációs Golfot, íme a tapasztalatok!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A ráncfelvarrás nem hozott radikális újításokat az aktuális Golf életébe, viszont számos félrement dolgot igyekezetek helyrehozni, illetve egy kicsit a megjelenést is a mai kor igényeire szabták. Ez elég lehet a sikerhez?

Németországig utaztunk, hogy kipróbáljuk a Golf nyolcadik generációjának frissített változatát, amelynek a debütálásakor a legnagyobb durranása az elöl is világító VW embléma volt. És meg kell hagyni, élőben is jól mutat. A korábbi verzióhoz képest az első- és hátsó lámpatestek grafikáját is átszabták, amelyek egyrészt modernebbek lettek, másrészt némi izgalmat csempésznek az inkább konzervatív formatervbe. [BANNER type="1"]
Na, de térjünk át az utastérre, hiszen ott jóval több minden módosult. Úgy tűnik, a Volkswagen hallgat a vásárlói visszajelzésekre, hiszen a kormánykerékről száműzték az érintésérzékeny felületeket, és visszatették a rendes nyomógombokat. A lámpakapcsoló viszont továbbra is a régi megoldással szabályozható, ahogy a multimédiás kijelző alatt is 5 gomb árválkodik egymás hegyén-hátán. A középkonzolon nincsenek jelentős módosítások, a váltó, az indítógomb, valamint a rögzítőfék működtethető innen. A multimédiás érintőképernyő viszont jóval nagyobb lett: felszereltségi szinttől függően 10,4, vagy 12, colos lehet, és a korábbi megoldással ellentétben teljesen elkülönítették a digitális műszeregységtől.
A Golfot eddig sem lehetett vádolni szűkös motorpalettával, ez pedig a ráncfelvarrással sem változott, sőt, az e-Hybrid rendszerből már a második generációs fejlesztés dolgozik az autóban, amely nagyobb akkumulátorral, és értelemszerűen megnövelt hatótávval érkezik. A hajtásláncok pontos listája az alábbi táblázatban olvasható. [BANNER type="2"]
Volkswagen Golf 8 frissítés, motorválaszték
Motorváltozat Teljesítmény (kW / LE) Váltó Hajtás
Konnektoros hibridek
eHybrid 150 / 204 Hatfokozatú eDSG Elsőkerék
GTE 200 / 272 Hatfokozatú eDSG Elsőkerék
Lágyhibridek
1.5 eTSI 85 / 115 Hétfokozatú DSG Elsőkerék
1.5 eTSI 110 / 150 Hétfokozatú DSG Elsőkerék
Benzinmotorok
1.5 TSI 85 / 115 Hatfokozatú kézi Elsőkerék
1.5 TSI 110 / 150 Hatfokozatú kézi Elsőkerék
2.0 TSI 150 / 204 Hétfokozatú DSG 4MOTION
2.0 TSI (GTI) 195 / 265 Hétfokozatú DSG Elsőkerék
Dízelmotorok
2.0 TDI 85 / 115 Hatfokozatú kézi Elsőkerék
2.0 TDI 110 / 150 Hétfokozatú DSG Elsőkerék
De milyen élmény vezetni az új Golfot? A rövid tesztútra egy 150 lovas lágy hibrid hajtáslánccal ellátott, R-Line felszereltségi szintű példányt vittem el, amely Jégkristálykék fényezést kapott. A menetkomfortot eddig sem érte sok kritika, ezt a pozitív tulajdonságát pedig megtartotta a ferdehátú. A kanyarokban szépen íven lehet tartani, erőteljesebb kigyorsításoknál még Normal üzemmódban is időben reagál a rendszer. A német utak „sajnos” túl jók ahhoz, hogy messzemenő következtetést le lehessen vonni az úthibákra vonatkozóan, mindenesetre azt a keveset szépen kimozogta a technika. [BANNER type="3"] Az infotaiment rendszer átdolgozása kétség nélkül előnyére vált, hiszen másodperceken belül megtaláltam a legtöbb keresett funkciót, na, nem mondom, egy külön klímapanel szerintem a Golfból is hiányzik, de jelen esetben egy ráncfelvarrásról, és nem egy generációváltásról beszélünk, ezért érthető, miért hiányzik továbbra is. Az ülések elől hozzák az elvárt térkínálatot, a tartásuk is megfelelő, ergonómia szintjén egyedül a kormányba tudnék belekötni, amelynek a karimavastagsága számomra túl vaskos. Hátul – ferdehátú lévén - nem érdemes nagy csodát várni ebből a szempontból, korlátozott a hely, viszont az R-line csomagban hátulra is kerül egy klímavezérlő, ami azért üdvözlendő. Az első példányok már Magyarországra is megérkeztek, így nem meglepő módon hazai árakkal is tudunk szolgálni. A frissített Golf legolcsóbban a Start csomaggal úszható meg 8 490 000 forinttól, amely a 115 lóerős benzinmotorral és hatfokozatú kézi váltóval érkezik. A képeken szereplő R-Line nagyjából a kínálat közepén helyezkedik el a 12 753 140 forintos indulóárával. A legdrágább alternatíva a nagybetűs R verzió a maga 333 lóerejével, amely mindenféle extra nélkül is 17,3 millió forintba kerül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?