Használt SUV olcsón? Ezekre a modellekre talán nem is gondoltál!

Titkos tippek az olcsó SUV-ok mezőnyéből: így kaphatsz kevesebbért ugyanolyan magasat!

Nem csak a népszerű márkáknak áll a világ, sokszor érdemes lehet megnézni a kevésbé ismert konkurenciát is. Főleg ha lényegesen olcsóbban szeretnél ugyanolyan magas autót vásárolni! Íme néhány pénztárcabarátabb opció!

Nem nehéz belátni, hogy manapság mindenki SUV-okkal akar közlekedni, még az is, aki kizárólag a belvárosban jár egyedül munkába az autójával, földutat pedig már vagy 15 éve nem látott. Igenám, de a megemelt modellek bizony a használtpiacon is drágák, általában az egy kategóriával nagyobb modellek árában mozognak.

A legnépszerűbbek pedig - mint mondjuk a RAV4, a Tiguan, a Sorento, vagy netán a Kuga - egyenesen elérhetetlenek egy átlagos, magyar családnak, ha mondjuk legfeljebb 10 éves autóban gondolkozunk.

Éppen ezért most összegyűjtöttem nektek néhány olyan típust a Használtautó.hu hirdetéseit böngészve, ami a fentiekhez hasonló méreteket és kényelmet lényegesen olcsóbb áron biztosítja. Persze, a legtöbb esetben nincs ok nélkül, ha egy modell kevésbé népszerű, ám a lenti hirdetésekben látható árak láttán könnyen eljön az a pont, ahol bevállalhatóvá válnak a kockázatos, netán valamilyen téren kompromisszumos modellek. Jöjjön tehát néhány olyan lehetőség a kisebb crossoverektől a nagyobb SUV modellekig, amikre nem biztos, hogy gondolnál a keresgélés közben. Az első a listámon nem más, mint a Subaru XV, a jelenlegi Crosstrek elődmodellje, közérthetőbben egy enyhén megemelt Subaru Impreza. A típus gyakorlatilag egyetlen hátránya, hogy nem annyira robusztus a külleme, mint egy igazi SUV modellnek, vagy egy ezeket másoló, nagyobb crossovernek. Jól látszik rajta, hogy az Impreza az alapja, ami egyáltalán nem baj, hiszen az Impreza egy kimondottan jó, megbízható, korrekt autó. Ezt némi emeléssel kiegészítve az XV sem egy rossz gép, főleg nem az árához képest. A Subaru ugyanis nincs a legnépszerűbb márkák között ma Magyarországon, sokan talán azt sem tudják, hogy a mai napig jelen van a piacon. A használtpiaci árak azonban a kereslettől is függnek, ha tehát nem ismert, nem népszerű a márka itthon, az jócskán lejjebb nyomja az árakat is. Cikkünk szerkesztésekor alig néhány évnyit leadva az igényekből már akár kétmillió forint alatt is kaphatsz XV-t, mondjuk 2012-ből, még mindig jócskán a hazai átlagéletkor alatt. Ha ragaszkodunk a 10 éves határhoz, akkor már inkább 3 millió környékén indul a piac, ám ennél olcsóbban lényegében csak a Dacia Sandero Stepway marad a kategóriában a 0,9 literes benzinessel, az eladó XV példányokat viszont 2,0 literes dízelmotorral hirdetik ennyiért.
Hirdetés
Mindenki emlékszik a Skoda Yetire. A 2009-ben bemutatott típus furcsa első lámpái és érdekes formája miatt megosztó modellként kezdte a pályafutását, így rengetegen akadnak, akik már az elejétől kizárják a listájukról. Számukra szeretnék most két nagyon fontos részletet leleplezni. Egyrészt a Yeti kapott egy külső frissítést félúton, ami sokkalta konvencionálisabb külsőt adott az autónak. Másrészt - és ez a fontosabb - a Yeti egy bitangjó autó. Megvan a SUV-szerű magas üléspozíció, a nagy doboz miatt rengeteg benne a hely a külső méreteihez képest, és ami a legmeglepőbb, összkerékhajtással igencsak kompetens terepen is. Az árak terén viszont még az XV-nél s találni olcsóbbakat belőle: a jó állapotúnak hirdetett, de 200 ezer kilométer felett futott példányok, szintén 2,0 literes dízelmotorral már akár kétmillióért is hazavihetők. Az egy kategóriával nagyobb mezőnyben kezdésképp érdemes lehet vetni egy pillantást a Mitsubishi Outlanderre, annak is a harmadik generációjára. Főleg azért, mert globálisan egy nagyon népszerű modell, itthon viszont kevésbé ismert, nem is annyira gyakori. Ez ismételten a keresleten, és ezáltal a használtpiaci árakon látszik meg leginkább. És bár első ránézésre nem tűnik hatalmasnak a differencia, egy népszerűbb modellből ugyanannyiért idősebbet kapnál, jelentősen magasabb futásteljesítménnyel. A fenti példán is jól látszik: 3,5 millió alatt egy 10 éves, 165 ezret futott, dízel, 4,7 méter hoszzú SUV szinte elképzelhetetlen, ha mondjuk a Toyoták vagy Volkswagenek világában mozogsz. Fontos viszont megjegyezni, az eddig emlegetett Outlander nem összekeverendő az Outlander Sport példányokkal, ez utóbbi ugyanis egy Európán kívüli elnevezése az ASX-nek, az pedig egy jóval kisebb és kompromisszumosabb modell.
Hirdetés
Érdemes lehet viszont még a konnektoros hibridekről is ejteni néhány szót. Alig drágábban ugyanis már felbukkannak a keresésben a rengeteget futott, még zöld rendszámos változatok is. Ezek elsősorban akkor lehetnek ideálisak, ha főként a városba keresel korrekt méretű, tekintélyt parancsoló SUV modellt olcsón, és tudod otthon, egy köznapi konnektorról tölteni. Nem csak a zöld rendszám hamarosan megszűnő előnyei miatt, hanem azért is, mert így a napi első 30-40 kilométert fillérekből tudhatod le, éjjel pedig gond nélkül feltölt az autód, így a benzinkútra sem kell többé járkálnod, miközben az éves egy-két hosszabb úton sem kell aggódnod a hatótáv miatt. Ebben az esetben érdemes viszont tudni, hogy rendelkezik-e az opcionális elektromos fűtéssel az autó, mert ha nem, akkor bizony csak belsőégésű motoros üzemben lesz meleg a kabinban télen. Ha tud fűteni villannyal a PHEV, akkor a kiszemelt autó tesztköre során, tisztán elektromos módban, néhány kilométeren át figyelni kell a hatótáv alakulását fűtéssel is, hogy biztosan elég legyen a hétköznapokra. Ám 3,65 millióért a fenti példa szinte verhetetlen ajánlatnak tűnik a szegmensben, már persze ha tényleg minden rendben az autóval a tetemes futásteljesítmény ellenére. A Freemonttal személyes sztorim is akad: a tavalyi Európai túrán tűnt fel nekem először a modell, és bár az autóiparban dolgozom évek óta, korábban még én sem tudtam a létezéséről, annyira kevés akad belőle itthon. Ezzel szemben Olaszország, főként az olasz autópálya-szakaszok egyenesen tele vannak ezekkel a nagy dögökkel, sőt, bárhol máshol a túra során is jó eséllyel olasz rendszámmal láttunk ilyeneket. Ennek ellenére itthon, a használtpiaci árakon ugyanúgy megmutatkozik a ritka típusok kedvezménye. Persze, mind hallottuk már a 3F szabályt, de őszintén megvallva 3 millió alatt, 9 éves, hétüléses, 4,9 méteres SUV modellt nem kapsz máshogy. Őszintén megvallva számomra ez a legszimpatikusabb modell a listán, egyértelmű ár-érték bajnok, ha kimondottan családi használatra keresed a hatalmas konzervdobozt. Fontos megjegyezni, hogy korábban forgalmazták Volkswagen motorokkal is a Freemontot, ám a gyártási év terén alsó korlátnak kinevezett 2014-ben, illetve azt követően már kizárólag a Fiat dízel erőforrásával szerelték.
Hirdetés
Sokan felejtik el a Chevrolet márkát, amióta kivonultak a hazai piacról, az amerikaiak és a koreaiak összefogása azonban sok érdekes "büdzséautóval" örvendezteti meg a használtautó-vásárlókat. Bár a márka hírnevét beárnyékolja, hogy a katasztrofális színvonalú Daewoo modellek átemblémázásával kezdte meg az európai pályafutását, a későbbi években már korrekt GM termékeket árultak, amelyek a használtpiacon szürreálisan olcsók, főleg a tudásukhoz képest. A Captiva például a Cruze és Orlando modellekkel együtt már kényelmesen hozza a korabeli Opelek műszaki színvonalát. Motorok terén 2,4 literes benzines és 2,2 literes dízel erőforrással találjuk meg a piacon, szerviztapasztalatok alapján mindkettőhöz inkább a kézi váltó javallott. Mindkét motor esetében érdemes továbbá céltudatosan átvizsgáltatni az autót vásárlás előtt és meggyőződni az állapotáról. Ha inkább elkerülnéd a Chevrolet márkát, akkor érdemes tudnod, hogy az Opel Antara műszakilag lényegében azonos a Captivával. A dizájnon kívül a legfontosabb különbség, hogy ez egy kizárólag ötülésesként árult, kisebb csomagtartós változat, amelyet Európában Opel, Amerikában Saturn, a Távol-Keleten pedig Daewooo logóval forgalmaztak. A Captiva és az Antara ugyanazon a gyártósoron készült, azonos motorokkal, lényegében azonos hibalehetőségekkel. Az egyik legjobbat a végére hagytam, a Subaru Forestert. Megemelt kombiként kezdte a pályafutását a valódi SUV mezőnybe generációról generációra lépett át a japán modell, a hosszú sziluett helyett 2014-re már valódi SUV forma tárul elénk. A cikk szempontjából azonban nagyjából ugyanaz igaz rá, mint a fentebb már tárgyalt XV-re: mivel itthon kevésbé népszerű a márka, így a kisebb kereslet a használt példányok árát is lényegesen lejjebb nyomja. Így némi szerencsével akár 3 millió forint alatt is találhatsz belőle 10 éves példányt, bár az tagadhatatlan, hogy a jó áron hirdetett Foresterekre gyorsabban akad vevő, mint mondjuk a hasonló paraméterekkel rendelkező Freemontokra.

Ez azonban még csak a jéghegy csúcsa, te magad is gyorsan rátalálhatsz a kevésbé népszerű, olcsóbb modellekre!

De mégis hogy találhatja meg bárki ezeket a ritkább modelleket? A válasz egyszerű! A legtöbben ugyanis azonnal márkára és típusra keresnek a Használtautó.hu oldalára lépve, ami nagy hiba, főleg az autóvadászat legelső fázisaiban. Először ugyanis érdemes lehet a teljes érintett piacon körülnézni, ha már más oldalakhoz képest jóval részletesebben szűrheted meg az autókat a Használtautó.hu felületén. Ha a bővített keresőbe beírod a feltételeidet, a márkákkal és típusokkal kapcsolatos rubrikákat pedig üresen hagyod, akkor gyorsan rá fogsz jönni, hogy tengernyi olyan modell létezik a piacon, amire nem gondoltál. Erről, és összességében a bővített kereső használatáról néhány évvel ezelőtt is írtunk már cikket, ha kíváncsi vagy a különböző tippekre és trükkökre, akkor ide kattintva találod az információcsomagot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2024.09.27. at 12:05
      Permalink

      Pont azon filóztam én is, hogy az egykori Yeti-rendőrautók egyből bevillannak(lehet, hogy szolgálatban van még ma is néhány), de mintha a sima mezei Yetik meg nem léteznének… Nemrég láttam egyet egy parkolóban, nagyot csodálkoztam, aztán közelebb érve megpillantottam rajta a német rendszámot 😀 Nálunk ez a kocsi a rendőri szervekkel forrt egybe, másnak nem kellett…

      A Subaruk méltatlan alulértékeltségével maximálisan egytértek(bár erről a dízelük is tehet), Captivát és Antarát viszont lehet látni kellő mennyiségben, Outlander is van. A Freemont jelentéktelenségéhez nem annak lehet köze, hogy az emberek nem tudják megemészteni, hogy a Fiat nagy autót kínál? Hogy ennyire nagy autó már nem kell tőlük, ők maradjanak a kisebb méreteknél, az megy nekik? Suzuki-szindróma, és tudjuk, hogy ez a Fiatra és a többé-kevésbé a 3 franciára is áll…

    • 2024.10.03. at 11:22
      Permalink

      Hová tűnt el? Ebben a pillanatban 62 db-ot hirdetnek hahun. Freemontból 45-öt. Ha kettő lenne vagy max 5-6 db meghirdetve, akkor azt mondanám eltűnt, de így nem, mert van választék.

  • 2024.09.27. at 21:03
    Permalink

    Ebben a listában több olyan autó is van, amiből elég kevés eladó van a használt piacon. Fiat Freemontból sincs több, mint Skoda Yetiből. Ha 10 éves vagy annál idősebb autót vesz valaki, akkor jobb, ha olyan autót vesz, amiből sokat eladtak, mert ahhoz jó eséllyel lesz alkatrész, és ha sérül egy elem, akkor nagyobb az esély egy olcsóbb bontott alkatrészre.
    Ezek közül a legjobban a Fiat Freemont tetszene. Erről a Fiatról azért érdemes tudni, hogy ez igazából egy Dodge Journey. Azt alakították át egy kicsit, hogy Európában is eladható legyen, és megkapta a Fiat dízel motorját, amivel – úgy tudom – túl sok gond nincs.

  • 2024.09.28. at 09:35
    Permalink

    A Yetit nagyon kell szeretni hogy szépnek lássuk….
    Szerintem a Duster lehet a titkos tipp, rengeteg van belőlük Európában, nem szép de legalább tartós, hamarosan a bontós is tele lesznek vele. Az alkatrészek is olcsók (viszonylag) hozzá. Ha valaki nem a szomszédoknak akar kocsit venni, akkor közlekedni pont jó. Legalább nem fáj (annyira) ha csillag garázsban alszik és a gyerekek lelakják….
    Az 1,3-as turbó iszonyat jó bele, nagyon megy ls nem fogyaszt vészesen.

  • 2024.09.28. at 12:02
    Permalink

    Az 1.33 TCE tényleg egy nagyon jó motor. Jól megy, keveset fogyaszt és nincs vele semmi probléma. Van egy ilyen motorral szerelt Renaultunk, maximálisan elégedettek vagyunk vele. De ez a cikk a 10 év körüli 2-3 (esetleg 3,5) millió Ft-ba kerülő autókról szólnak. A Dacia az 1.33-as motorral 2018 végén jelent, és a 2018-as, 2019-es példányok is 5 milliótól indulnak. Egy ilyen cikkben majd 4-5 év múlva kerülhetnek bele.
    A Skoda Yeti szerintem nem rossz (persze, hogy kinek mi tetszik, az egyéni ízlés kérdése), a 2. generáció kicsit komolyabb, mint az első, ami inkább egy olyan vicces-vidám játékautónak tűnt. Mivel VW technika, az alkatrész ellátás sem jelenthet problémát. Fontos, hogy a javított – szíjas – TSI motorral érdemes venni, vagy dízellel. De tényleg nagyon kevés van belőle a piacon.

  • 2024.09.29. at 14:57
    Permalink

    Subaru boxer dzeleket el is lehet felejteni pedig a fesoroltak közül ezek a toyota színvonalak.
    Sajnos a boxer dízel annyira rosszul sikerült nem tartós konstrukció, javthatalan motor ami tönkre is megy kompletten kell cserélni, gondolom horror áron ha egyáltalán lehet venni. A Toyota D-cat nál még talán rosszabb is. Kis utána olvasással a neten rálelhető milyen probléma van vele.

Vélemény, hozzászólás?