Még a könyvolvasás lehetősége is adott a Mercedes új fejlesztésével
Kibővíti a a Drive Pilot funkciót a Mercedes-Benz, így az mostantól a német autópályán is használható. Az önvezető funkció hivatalosan 3-as szintű besorolást kapott, vagyis az autó képes önálló feladatok elvégzésére, de a sofőrnek bizonyos folyamatokat szemmel kell tartania. A gyakorlatban a Mercedes rendszere kizárólag a külső sávban aktiválható, csak akkor, ha a jármű előtt egy másik is halad, utóbbinak pedig a sebessége maximum 95 km/óra - ugyanis ennyire korlátozták a mérnökök a Drive Pilotot. A német hatóság a Mercedes szerint 2024 végére adhatja meg a szükséges engedélyeket, így 2025-ben bizonyos modellekben meg is jelenhet a funkció, persze ha a tulaj nem sajnál érte valamivel több mint 2,3 millió forintot.
Eddig is elérhető volt a Drive Pilot funkció, viszont kizárólag dugóban araszolva. Akik korábban beruháztak rá, azok ingyenesen frissíthetnek
A közlemény szerint a márka nem áll meg itt, és már az évtized végére szeretné elérni, hogy a szisztéma 130 km/órás tempóra is képes legyen, ugyanis törvényileg jelenleg ez a felső határa az önvezető autók sebességének Németországban. A Mercedes a többi sofőrrel is tudatni szeretné, hogy az adott járművet éppen "nem vezeti senki", ezért a nappali menetfényeket kékre változtatná a szoftver az aktiválást követően, viszont jelenleg erre nem ad lehetőséget a vonatkozó jogszabály a gyártó hazájában, ellenben az Egyesült Államokban Nevada és Kalifornia már engedélyezte a különleges világítótesteket.
Egyszerűbb játékokkal is elütheti az idejét a sofőr, viszont a Mercedes szerint akár dolgozni, vagy internetezni is lehet a Drive Pilot segítségével
Nem a Mercedes érte el azt a mérföldkövet, hanem az NVIDIA nevű amerikai cég, ami momentán a világ legértékesebb cége, és amivel a Merci önvezetés-témában együtt dolgozik. Csak adalékként, mielőtt a németfanok rákezdenek az “a Merci már akkor autót gyártott, amikor a többiek még…” kezdetű blődlijére…