Az e-3008 és e-5008 Long Range még a belső égésű motoros autók mércéjével nézve is tisztességes hatótávot kínál
A Peugeot 3008 új generációja már
most sikersztorinak tekinthető, hiszen a bevezetést követő hónapokban több mint 50 ezer rendelés érkezett az autóra.
Az általunk is kipróbált e-3008 ennek negyedét teszi ki, ám ezek még nem a megnövelt hatótávú verziók. Azok ugyanis a jövő év első negyedében érkeznek, nemrég pedig hivatalossá vált, hogy a WLTP ciklus szerint 700 kilométeres hatótávot ígérnek. A Long Range ráadásul erősebb hajtáslánccal érkezik, hiszen a már most is elérhetőben egy 210 lóerős teljesít szolgálatot, míg az újdonságban 230 paci áll majd rendelkezésre.
Az e-5008 is kategóriaelső hatótávval kerül a kereskedésekbe
A kupésabb 3008 nagytestvére, az ugyancsak
az STLA Medium platformra épülő hétüléses 5008 is megkapja a 97 kilowattórás akkumulátort, viszont a nagyobb kasztni miatt ebben az esetben "csak" 668 kilométert ígért a Peugeot. Mivel a hajtáslánc gyakorlatilag ugyanaz a két modell esetében, így a töltési sebesség is egyforma. A francia márka termékei maximum 160 kilowattal tölthetőek, így akár 10 perc alatt képesek 150 kilométerre elegendő energiát felvenni, 27 perc alatt pedig 20-ről 80 százalékra pumpálható a telep.