A Volkswagen és a SAIC egy kínai üzem végleges bezárását tervezi
Kínában a Volkswagen több mint 4 évtizede működtet a SAIC vállalattal céget, így számos közös tulajdonú üzemmel is rendelkeznek. Bennfentes információk szerint a két gyártó a belső égésű motoros autók iránti kereslet csökkenése miatt bezárja a Nankingban található gyárát - írta meg az Automotive News Europe a Bloomberg információira hivatkozva. A létesítmény éves szinten 360 ezer jármű előállítására volt képes, az utóbbi időben pedig a Passat és különböző Skoda modellek készültek itt. Azt már a Reuters közölte - szintén az ügyet jól ismerő forrásra hivatkozva - hogy előbbi gyártását egy másik üzembe helyezhetik át.
Már korábban is korlátozták kínai gyárak működését
A nankingi üzem nem az első, amelynek az átalakuló piaci igények veszélyeztetik a jövőjét. Két éve a sanghaji gyárban is leálltak a termeléssel, míg egy másikban csökkentették azt. Utóbbi sorsa a mai napig bizonytalan, hiszen a végleges leállás mellett a felújítás lehetőségét is vizsgálják. A Škoda szénája még rosszabbul áll a világ legnagyobb újautó-piacán, ugyanis jelenleg a SAIC-Volkswagen konszern eladásainak mindössze 1 százalékát adja a cseh eredetű márka, míg ez a szám 2017-ben 17 volt. A megcsappanó kereslet miatt a több Škoda-modellt gyártó Csöcsiang tartományban található üzemet hónapokra leállították.
Jelentősen visszaesett a Volkswagen teljesítménye
Kínában összesen 39 gyárral rendelkezik a Volkswagen, ezek összesített eredménye 2023-ban több mint a negyedével maradt el a korábbi csúcstól. Ez pénzügyileg 20 százalékos visszaesést eredményezett, az abszolút rekordot jelentő 2015-ös pénzügyi évhez mérten pedig nagyjából a felével csökkent a VW Kínából érkező bevétele.
Hát lássuk csak:
Kínai újautó ekadások 2024 Január Julius
VW második helyen 1,246,564 eladott autóval. Ez egy 8%-os csökkenés ami nem kellemes főleg a BYD és a Geely 20+%-os növekedése mellett, de azért ha eladnak két millió autót az nem tűnik rossz eredménynek.
Főleg ha a Toyota 13%-os, a Honda 22%-os csökkenését nézzük. És nem egy kínai márka is 20%-os bukóban van.
A Temetett Tesla meg kb tartja az eladásait.
Ettől függetlenül a gyárbezárások be fognak gyűrűzni a kínai gazdaságban is, kiváncis leszek hogy marad-e pénze a Kínai államnak arra hogy ezt a bukkanót kivasalják….