A Tesla után a Toyota is rápróbál az óriás présgépre

A Lexus LF-ZC tanulmány szériaváltozatához használja majd elsőként a Toyota az új gigaprését

A Toyota japán villanyautó-gyára hamarosan megkezdi egy hatalmas présgép tesztüzemét. A 9000 tonnás préselőerőre képes lemezformáló szerkezet már jövőre munkába állhat a Lexus legújabb modelljének előszériás gyártáskezdésekor.

Az előzetes tervek szerint a Lexus LF-ZC elektromos szedántanulmány 2026-ban piacra lépő szériaváltozata lesz a Toyota-csoport első olyan terméke, amelynek gyártásánál szerephez jut a japán Ube Machinery által tervezett és gyártott gigacasting présgép. Ezzel a japán autóipar egyik legnagyobb présgépe áll üzembe a Toyotánál, a fejlesztéstől pedig a költségek jelentős csökkentését és a minőség további emelkedését várják. A gigacasting technológia lényege, hogy a hagyományosan akár több tucat kisebb idomból összeállított szerkezeti és karosszériaelemeket egyetlen, hatalmas idomként állítják elő. Ez az illesztések hiánya miatt egy sor technológiai előnnyel járhat, a kisebb tömegtől kezdve a nagyobb szerkezeti merevségig, a pontosabb méretezéstől a jobb korrózióállóságon át a gyorsabb összeszerelésig.
Hirdetés
A tavaly nyáron beharangozott fejlesztés most érkezett el végső tesztüzemébe. A próbák során ígéretes eredmények születtek: a Lexus LF-ZC prototípuson alapuló, tisztán elektromos szedán gyártásának előkészítésénél 86 alkatrészt és 33 gyártási folyamatot tudtak kiváltani egyetlen modullal. A jövőben három ilyen fő elemből fognak felépülni a Toyota és a Lexus típusai, ami rendkívüli rugalmasságot jelent a moduláris platformok alakíthatósága, az új hajtás- és akkumulátortechnológiák gyors adaptálása terén. A gigacasting présgép bevezetése nem csak az egyes típusok gyártásának növelheti a hatásfokát, de a Toyota és Lexus márkák villamosítási törekvéseinek megvalósulását is felgyorsíthatja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?