Most épp a Mercedes-Benz ígér 80 százalékkal hatékonyabb akkukat

A Mercedes is beszállt a szilárdtest-akkuk versenyébe, az ígéretekkel már utol is érték a mezőnyt

Amerikai akkugyártó startuppal szűrte össze a levet a Stuttgarti autóipari óriás: az ígéreteik szerint 2030-ra már szilárdtest-akkus Mercedesekkel furikázhatunk. Mutatjuk a részleteket!

A Mercedes-Benz is bejelentette, hogy legkésőbb 2030-ra megérkezik a szilárdtest-akkucsomagja, méghozzá a Factorial amerikai székhelyű akkugyártó startuppal közreműködve. A Solstice névre keresztelt új akkucsomag kilogrammonként 450 wattórás energiasűrűséget ígér, ami akár 80 százalékkal is megnövelheti a hatótávot a jelenleg kapható elektromos modellek átlagához képest. Ne feledjük azonban, hogy ígéretekkel már tele a padlás ebben a kérdéskörben. A Toyota és a Volkswagen például már 2012 óta dolgozik együtt szilárdtest-akkukra specializálódott cégekkel, az első ilyen technikával beharangozott villanyautóknak pedig már lassan Magyarországon is elérhető korba kellett volna lépniük a használtpiacon.
Hirdetés
A Factorial azonban már tesztel egy úgynevezett "kvázi-szilárdtest-akkumulátort", jelentsen is ez bármit. A prototípusról egyelőre csak annyit árultak el, hogy közel áll a kívánt technikához, ám lehetséges azonos gyártósoron készíteni a jelenleg megszokott akkucsomagokkal a költségcsökkentés érdekében. Így 2026-ra állítólag már közúton is találkozhatunk majd a technikával. A Mercedes sem most kezdte az együttműködést a céggel: a Factorial 200 millió dollárból vághatott neki a fejlesztésnek 2022-ben, amelybe a német prémiumgyártó mellett a Stellantis és a Hyundai is beszállt. Markus Schaefer, a Mercedes technológiáért felelős vezetője kiemelte, hogy energiasűrűség terén a stuttgartiak jelenlegi legjobb akkucsomagjához képest is 40 százalékkal jobb, amit a Factorial tett le az asztalra. Így az akkumulátoraikkal a városi villanyautók méretét, tömegét és árát csökkenthetnék, miközben jelentősen kitolhatnák a hosszabb távokra tervezett motellek hatótávolságát. Azt is hozzátette, hogy a könnyebb akkucsomagok miatt kompromisszumok nélkül visszatérhetnének az acél tartóelemekhez is a méregdrága alumínium-ötvözetek használata helyett, ami tovább csökkenthetné a villanyautóik előállítását.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?