Elképesztő eladási számokat produkált világszinten a BYD!
Júliusban csak a Toyota és a Volkswagen tudta a kínai márkát megelőzni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Globálisan csak a Toyota és a Volkswagen tudott több új autót eladni júliusban a BYD-nél, ezzel többek között olyan gyártókat előzött meg a kínai márka mint a Honda, a Ford, vagy épp a Hyundai. Az éves adatokat vizsgálva viszont egész más az összkép.
A világ 20 legkelendőbb márkája 2024 júliusában
Márka | Eladott példányszám (db) | |
1. | Toyota | 651 200 |
2. | Volkswagen | 346 200 |
3. | BYD | 315 600 |
4. | Honda | 280 800 |
5. | Ford | 265 400 |
6. | Hyundai | 245 900 |
7. | Suzuki | 228 400 |
8. | Nissan | 218 300 |
9. | Kia | 199 000 |
10. | Chevrolet | 198 600 |
11. | Mercedes-Benz | 139 700 |
12. | BMW | 139 400 |
13. | Tesla | 112 400 |
14. | Audi | 111 000 |
15. | Mazda | 94 200 |
16. | Fiat | 72 600 |
17. | Subaru | 72 200 |
18. | Chery | 71 100 |
19. | Jeep | 64 100 |
20. | Geely | 63 800 |
A világ 20 legkelendőbb márkája 2024 első hét hónapjában
Márka | Eladott példányszám (db) | |
1. | Toyota | 4 594 000 |
2. | Volkswagen | 2 613 600 |
3. | Honda | 2 078 200 |
4. | Ford | 2 037 300 |
5. | Hyundai | 1 879 900 |
6. | Suzuki | 1 770 500 |
7. | Nissan | 1 721 700 |
8. | BYD | 1 714 100 |
9. | Kia | 1 484 000 |
10. | Chevrolet | 1 407 800 |
11. | BMW | 1 133 400 |
12. | Mercedes-Benz | 1 068 400 |
13. | Tesla | 915 100 |
14. | Audi | 882 500 |
15. | Renault | 719 000 |
16. | Mazda | 665 700 |
17. | Fiat | 635 100 |
18. | Geely | 577 700 |
19. | Jeep | 538 100 |
20. | Peugeot | 533 600 |
Majd szépen sorban jön a többi is, a Chang’an, a Geely, a Chery, a GWM, a DFSK, a Li Auto, nem is beszélve az MG-ről… Nem irigylem mostanság a hatereket 😀
Volt olyan év (2016) hogy karhatalmilag zártak be 13 márkát (köztük olyat is mint a nálunk is rossz emlékű Shuanghuan, a rémes minőségű CEO nem könnyítette meg most a BYD és társai helyzetét). Érdemes azért megnézni, hogy mi minden zajlik a kínai piacon.
Arra is kíváncsi lennék azért hogy a hathatós számok mögött mi zajlik, pl a BYD esetén mennyi az export, és ezek közül mennyi a márka felépítéséhez felhasznált autók száma, mert az hogy a kereskedők bevásárolnak a tesztautókból, nem jelenti azt hogy jövőre is hasonló számokat produkálnak.
Egyébként a BYD szalon udvarában már láttam letotálozott Tangot is (ez a név magyarul üt igazán, mondhatnám Bydtang egy név 🙂 ), ezek gondolom az eladott autók közé tartoznak.
Ha megnézed az MG eladásait ahol tavaly kiemelkedőek voltak (pl Spanyolország), most nem hozzák ugyanazokat a számokat.
Felettébb követhetetlen a logikád, de betudom ezt is az élemedett korodnak. Minden kínai gyártó kapcsán ott vagy, hogy egy kicsit megpróbáld árnyalni a képet, közben meg a Volvo dolgozóiról azt is tudod, mikor mennek kétbetűs kitérőre. Az ugye megvan, hogy ha a Volvo eladásai nőnek, azzal a Geely-konszern hízik? Az egyik oldalon megpróbálod Kínát lehúzni, a másikon meg drukkolsz neki? Ha Kína felvásárol egy európai márkát, akkor főhajtás és kalapemelés neki, de ha saját márka alatt hódítana teret, akkor ácsi-bácsi, hátrább az agarakkal? Hogy is van ez?