A dizájn alapján akár egy oldtimer is lehetne
Manapság előszeretettel porolja le a mára történelmi jelentőségűvé vált modelljeit a Renault, hogy azoknak modernkori, villanyos hajtáslánccal ellátott utódot adjon. A
Renault 5-öt idén mutatták be, hamarosan pedig a kereskedésekben is megjelenik, de
a Twingo is újjászületik néhány éven belül egy megfizethető, olcsó villanyautóként. Azonban a fent említett járművekkel ellentétben a most prezentált R17-es csupán egy koncepció, és később sem terveznek belőle sorozatgyártásra alkalmas kocsit fejleszteni a márka kommunikációja szerint.
Csakúgy mint az 1971-ben bemutatott 17-es sportkupé esetében, az Ora Ïto francia dizájnerrel közösen megtervezett R17 prototípus formaterve is rendkívül letisztult
A hátsó lámpatest egyetlen összefüggő csíkból áll
Az utastér a külsőhöz hasonlóan rendkívül minimalista. A műszerfalon nincsenek óriási tabletek, helyette ugyancsak a '70-es éveket idéző apró kijelzők, amelyek a legszükségesebb információkat jelenítik meg, mint az akkumulátor töltöttségi szintje, vagy épp az aktuális sebesség.
A műszerfal rendkívül minimalista, nyoma sincs az óriási tableteknek
A legjelentősebb eltérés az 50 évvel ezelőtti és a mostani R17 között a hajtáslánc. A belső égésű motoroshoz mérten a koncepcióautó majdnem kétszer erősebb, ugyanis 270 lóerős villanyos erőforrás kerül a koncepcióba. A saját tömege még így is mindössze 1,4 tonna, ugyanis a közlemény szerint a karosszériát karbonból készítette a Renault. A szénszálas kompozit viszont csak néhány helyen látható, hiszen az autó egy teljesen egyedi barna festést kapott, amelyet kifejezetten a tanulmányhoz fejlesztettek ki. Az R17 szeptember 11-ig egy párizsi bemutatóteremben lesz kiállítva, de később (október 14-e és 20-a között) a Párizsi Autószalonon is megnézheti a nagyközönség.
Az 1971-ben bemutatott eredeti Renault17