A hatodik generációhoz képest szögletesebb formatervet kapott a Nissan Patrol
Nem véletlen a leleplezés helyszíne, hiszen a Nissan Petrol elsősorban a Közel-Kelet piacára készült. Az ázsiai régión túl Amerikában is piacra dobják, viszont ott Armada néven kerül a kereskedésekbe. Első ránézésre az egyetlen jelentős különbség a két verzió között a narancssárga irányjelző, hiszen Észak-Amerikában ennek megléte kötelező a forgalomba helyezéshez. Ezt leszámítva szinte tökéletes az egyezés, a hetedik generáció jóval szögletesebb formatervet kapott, mint a leköszönő hatodik nemzedék.
A Nissan nem árulta el a Patrol pontos méretét, viszont az említett piacokon a Toyota Land Cruiser fő riválisának szánják, így vélhetően hasonló dimenziókat kapott
Az irányjelzőt leszámítva tökéletes az egyezés a Patrol és az Armada között
Az utastér kárpitozása nagyban függ a felszereltségi szinttől, viszont mindegyik Patrol esetében közös a műszerfalon a két 14,3 colos kijelző. Opcionálisan a második üléssorba is kerülhet ugyancsak két 12,8 colos érintőképernyő, amelyeket az első fotelekre rögzítenek. Az amerikai Armadában csupán 12,3 colos képernyők járnak alapáron, de némi extra pénzért ott is kérhetőek a nagyobbak.
Egymás mellett két kijelző: a kormány mögött a digitális műszeregység, míg mellette az érintőképernyő
A második sorban utazók is kaphatnak saját tabletet
A panoráma napfénytető ugyancsak alapáras a Patrolban, az Armadában feláras
A hetedik generáció a leköszönő nemzedékkel ellentétben már nem kapható V8-as erőforrással, helyette egy ikerturbós, 3,5 literes, V6-os benzinmotor kerül a Patrol/Armada orrába, amely 425 lóerőre és 699 newtonméteres nyomatékra képes. Kilencfokozatú automataváltót kap kontinenstől függetlenül a modell, hátsó- vagy összkerékhajtással. A Patrolhoz egy 3,8 literes, közvetlen befecskendezésű V6-os is elérhető 316 lóerővel és 386 newtonméterrel. További jelentős különbség műszakilag, hogy a Közel-Keleten kínált Nissan alapáras verziója is légrugós felfüggesztéssel készül. Az árazást egyelőre nem közölte a Nissan, csupán annyit, hogy november elsejétől rendelhető az újdonság Ázsiában és Észak-Amerikában, 2026-tól pedig Ausztráliában. Európai forgalmazásról a közleményben nem esett szó.
Európában minden bizonnyal nem lesz kapható
És ezzel párhuzamosan kijött a prémium-testvérmodell Infiniti QX80 is, ne feledkezzünk meg róla… Bár a Cadillac, a Lexus, a Range Rover és a Lincoln biztos szívesen vinné a feledés homályába 😀