Friss dizájnba csomagolt hagyományos értékek: íme az új Audi Q5

Bemutatkozott az Audi Q5 harmadik generációja, mutatjuk az újdonságokat!

Két generációnyi töretlen siker után itt az Audi Q5 legújabb nemzedéke, amely a friss dizájn mellé a már jól ismert receptet hozza.

A teljes Volkswagen csoportra jellemző, hogy egyre inkább távolodnak el az éles, egyenes vonalaktól, és visszatér a divatba a gömbölyded lekerekítettség. Ennek a szellemiségnek köszönheti az új Audi Q5 is a formavilágát, ami a márka villanyautóitól vett dizájnt ötvözi a hagyományos motorokkal és technológiákkal. Az újdonság méretek terén 4,717 méter hosszú, 1,9 méter széles, 1,65 méter magas, a tengelytávolsága pedig 2,82 méter, így az elődhöz képest 3,5 centivel nőtt. Az új dizájn azonban új külső extrákat is hoz, főként a világítástechnika terén, az új Mátrix-LED fényszórók már egységenként 266 külön kapcsolható és irányítható részlegből állnak, hátul pedig a különleges féklámpák szúrhatnak szemet.
Hirdetés
Mindhárom motor 48 voltos lágyhibrid rásegítéssel és hétfokozatú DSG váltóval rendelkezik, a belépő a 204 lóerőre és 340 newtonméteres forgatónyomatékra képes, 2,0 literes TFSI erőforrás, amely alapáron csak az első kerekeket tekeri, de természetesen rendelhető Quattro-összkerékhajtással is. Ugyanekkora lökettérfogattal és maximális teljesítménnyel, ám 400 newtonméteres csúcsnyomatékkal TDI változat is elérhető, így azonban már alapáras az összkerékhajtás. A kínálat teteje természetesen az SQ5, amely a 3,0 literes V6 TFSI motorból 270 kilowattot, avagy 361 lóerőt és 550 newtonmétert szabadít a négy kerékre. A futómű alapáron acélrugós, ám az SQ5 állítható, légrugós felfüggesztése az alapmodellnél is rendelhető extra. A beltér aligha tartogat meglepetéseket a többi, modern Audi láttán: az infotainment alsó részébe költözik a klímakonzol, ám a képernyőáradat manapság már elkerülhetetlen. A digitális műszeregység 11,9 colos, az infotainment kijelző 14,5 colos, míg az utast egy 10,9 colos kijelző szórakoztatja, ráadásul az egész rendszer Android alapon fut. az elődhöz képest 85 százalékkal nagyobb az infotainment, felárért pedig akár 16 hangszórós Bang&Olufsen hifi is kérhető. Mindkét sorban bőséges a helykínálat és az USB-C csatlakozók sem maradnak el, a sofőrt pedig az Adaptive Driving Assistant plus vezetéssegítő csomag igyekszik tehermentesíteni. A csomagtartó maradt 520 literes, ám ülésdöntéssel valamelyest csökkent a kapacitása, 1520 literről 1473 literre. Az új Q5 a következő év elején érkezik az európai kereskedésekbe.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?