A tulajdonos mellett a biztosító is akkor nyugodt, ha a garázs rejtekében pihennek a szupersportautók
Nem csoda, hogy a legtöbb szupersportautó a garázsban lapul, egy horpadás vagy betört lámpabúra javítása olyan összegbe kerül, amit senki se fizet ki szívesen. A 2016-ban bemutatott, majd idén elbúcsúztatott Bugatti Chiron alkatrészek enyhén szólva sem olcsók, itt már nem a milliók, hanem a tízmilliók repkednek még akkor is, ha csak egy sima karbantartásról van szó.
A nyolcliteres 16 hengeres blokk 1500 lóerős az normál változatok esetén, a Super Sport már 1600 lovas
Egy ráfutásos baleset esetén szinte biztosan sérülnek a fényszórók, de jó hír a Chiron tulajdonosoknak, hogy akár az Ebay-ről is beszerezhetők a lámpák. A lengyel eladó az újszerű állapotú lámpákért 147 ezer eurót, azaz közel 58 milliót kér. Ennyi pénzért már nem csak az autó-, de az ingatlanpiacon is lehet keresnivalónk, de maradva a négykerekűeknél, szinte bármi belefér. Az 55-59 milliós sávban a Használtautó.hu közel 80 járművet kínál, főleg a 400-600 lóerős tartományban. Közös jellemzőjük, hogy mindenből a csúcsot kapjuk, Mercedesből az AMG-t, BMW-ből az M-es modelleket, az Audik farán pedig az RS logó virít. A pórul járt Bugatti tulajdonos dönthet úgy is, hogy a lámpa vásárlása helyett inkább besétál egy Porsche szalonba, és befizet egy új 911-re.
A lámpák árából egy kisebb fővárosi lakás is kijön, de a Porsche szalonban is tárt karokkal várnak
A Chiron életben tartása egy átlagautóból nézve hajmeresztő. Egy pótkulcs közel ötmillió, egy szett gumi viszont megúszható háromból. Egy szett féktárcsa betéttel előre kilenc millió, az éves szerviz pedig négymillióból jön ki, a váltó kinyírása pedig 66 milliós költséget jelent.