Íme, a híres-hírhedt plakát, de a Teslásoknak szánt beszólások megtekintéséért majd a Renault közösségimédia-felületeit kell követni
Annyi különleges autóreklámot láthattunk már, hogy felmerül a kérdés, lehet-e még újat mutatni ebben az iparban. Ugyan a legtöbb hirdetés egyszerűen az autó funkcióit, stílusát és kedvező árazását mutatja be, lehet ezt ötletesen is csinálni. Támadni elég ritkán szoktak a reklámok, de most ehhez az eszközhöz nyúlt a Renault, és legkevésbé sem burkoltan szúrnak oda a Teslák tulajdonosainak. Óhatatlan, hogy egy ilyen fricska ne kavarjon nagy port, de éppen ez a lényeg: így lesz médiaszenzáció egy más esetben érdektelen plakátból.
Etikus vagy nem, tény, hogy a Scenic E-Tech olcsóbb és messzebbre megy a Tesla Model Y-nál
Nem csupán a Teslásoknak, konkrétan a Model Y-nak szól be a Renault, hiszen az új Scenic E-Tech ugyanebben a méretosztályban versenyez. A két villanyautó között viszont sok különbség van, amik főleg az utóbbi javára döntik a mérleg nyelvét. Vegyük például a hatótávot: 610 kilométeres értékével a francia elektromos SUV hosszú hatótávú változata 64 kilométerrel többre képes, mint a drágábbik Model Y, az amerikai modell belépő szintjétől pedig 161 kilométerrel tud többet. Innentől gondolhatnánk, hogy esetleg árban kedvezőbb a Tesla, de tévednénk: a már említett, hosszú hatótávú Scenic is kb. 2-2,5 millió forinttal olcsóbb a belépő szintű Model Y-tól.
Nem ez az első rendhagyó Scenic reklámkampány: még mindig él az ajánlat az Egyesült Királyságban, hogy ha elválnak az újonnan vásárolt Scenic tulajdonosai, a Renault eredeti áron visszaveszi az autót
Gátlástalanul ugyan, de a Renault hirdeti is a Scenic felsőbbrendűségét a Model Y-nal szemben. Állandó jelleggel csak egy kép jelenik meg a Scenicről a Renault egyik plakátján az Egyesült Királyságban, amin ott díszeleg az Év Autója embléma és az Auto Express egyik cikkének címe, miszerint "az új Renault Scenic lealázza a Tesla Model Y-t hatótávban és árazásban". Természetesen itt még nincs vége: ha a hirdetés érzékeli, hogy egy Tesla halad el előtte, a következő üzenetek valamelyikére vált át: "Ez kínos", "Valószínűleg másban jó vagy", illetve "Elon-ger" - a legutolsó egy szójáték Elon Musk keresztneve és a "longer", azaz hosszabb kifejezésből, bár ennek a poénnak az értelmezését a tisztelt olvasóra bízzuk. Olyan ötletesnek tartja a Renault a beszólogatós plakátot, hogy a képváltásokat a közösségi médiában is közvetíteni fogják. Reméljük, a Tesla sem hagyja válasz nélkül ezt a reklámkampányt, bár először mindenképpen a Model Y lemaradásait kell majd orvosolni.
Nagyképű, arrogáns francia népség. Nem vásárolt még fel titeket szőröstül-bőröstül a Stellantis? 😀 Menjetek el Amerikába, ott reklámozzátok, hogy a Renault-tok jobb, mint a Tesla. Ha szerencsétek van, talán lesz 1-2 ember, aki tudja, mi az a Renault 😀
Azért a Renault van vagy száz éves. (sacc nem gugliztam)
A Tesla lesz 30 vagy 50?
A Lancia mire megy a hatalmas múltjával? A Saab mire ment vele? A Rover? Az Alfa miért haldoklik? A Jaguarnál miért volt hír pár hete, hogy jövőre már nem tud új autót eladni, mert nem lesz mit? A Fiat miért lesz lassan teljes egészében francia? A Maseratitól miért akar szabadulni a Stellantis? A Tesla és a BYD miért iskolázza a teljes EV-mezőnyt? Akarsz még ilyen és ehhez hasonló kérdéseket?
Kérdésre kérdéssel?
A Peugeot-Renault-Citroent hármas (szerintem) míg Francia ország létezik, lesz.
Az állam (szerintem jogosan) meg fogja menteni, na ezt egy átlag magyar sosem fogja megérteni, mert magyar.
A Renault teljes joggal lehet arrogáns a jelenlegi villanyautós felhozatalára. Elég erőset gurítottak az 5/Mégane/Scenic vonallal. Hogy a Teslának adhat-e fricskát az kérdéses, de a németeknek biztosan.