Még sosem csinált olyan kombit a BMW, mint az M5 Touring

Lehullt az álca az M5 kombi kiviteléről, amely erősebb mint valaha

Akár a V8-as nélkül is képes letudni a napi ingázást a BMW frissen bemutatott kombija, viszont az M5 Touring a nyolchengeressel mutatja meg a foga fehérjét. Ekkor ugyanis 727 lóerő és 1000 newtonméter szabadul az aszfaltra.

A cím persze nem az M5 kombi karosszéria változatára vonatkozik, hiszen korábban két generációból is készült ilyen. A konnektoros hibrid hajtáslánc - ahogy az M5 esetében is - viszont újdonság, a BMW pedig nem is cifrázta túl a motorpalettát, csupán ez az egy verzió lesz elérhető, amely elképesztő számadatokkal rendelkezik.
Hirdetés
A műszerfalon az M5-öshöz hasonló látvány fogad. Az M-es sportkormány mögött a BMW Ívelt Kijelző helyezkedik el, amely magába foglalja a digitális műszeregységet és a multimédiát is. Ezen egyébként a legfrissebb, 8.5-ös operációs rendszeren alapuló iDrive rendszer fut. Az M5 bemutatásakor komoly visszhangot váltott ki az autó saját tömege. A Touring sem légiesebb jelenség, hiszen 2550 kilogramot nyom, de a hajtáslánc ellensúlyozza mindezt. A márka közleménye szerint mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig szoftveresen 250-ig engedi gyorsulni (az M Driver's csomaggal ez az érték 305 km/óráig tolható ki).
Hirdetés
De mi is felel ezekért a brutális számokért? A M5 Touring hajtásláncának szívét egy 4,4 literes, ikerturbós V8-as benzines erőforrás adja, amely önmagában is képes 585 lóra és 750 newtonméterre. A villanymotorral kiegészítve a rendszerteljesítmény 727 lóerőre és kereken 1000 newtonméterre jön ki. Lévén, hogy plug-in hibrid, lokálisan emissziómentes közlekedésre is képes az M5 Touring. Az energia tárolásáért egy 18,6 kilowattórás akkumulátor felel, amely a WLTP ciklus szerint 61-67 kilométerre elegendő (ez szinte megegyezik az M5-ös adataival, ott 67-69 km). A pakk 11 kilowattal tölthető maximum, a BMW mérései szerint 0-ról 100 százalékra 2 óra 15 perc alatt lehet feltölteni.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.08.16. at 14:59
    Permalink

    Ez a teljesítmény hajhászás meddig fokozódik? Minden generáció váltással kap +100 LE-t, normális ez?? És 2,5 tonna egy sportkombi, pár éve egy Range Rover volt ennyi, nem hiszem hogy ez a jövő.

Vélemény, hozzászólás?