Két igen különböző karakter, a V8-as blokk két villanymotorral kel versenyre
Megint egy szokatlan gyorsulási versenyt szervezett a brit
Carwow. Ezúttal a Hyundai Ioniq 5 sportváltozata állt rajthoz a Mercedes-AMG GT ellen. Noha ránézésre a németeknek áll a zászló, a koreai mérnökök sem vették félvállról az N változatot.
Kellemes műhangja van az Ioniq 5 N-nek, kétliteres turbós blokk muzsikáját játszák a hangszórók
A
drift móddal is büszkélkedő Hyundait elsősorban a kék színe árulja el, ezt csak az N változatoknak tartják fenn. A fényezésen kívül a diffúzor, néhány toldat és piros dísz jelzi, hogy ez bizony nem az alapváltozat. A két villanymotorral szerelt Ioniq 5 N 609 lóerőt bármeddig, 650-et pedig 10 szekundum erejéig képes leadni, a nyomaték 770 Nm. A 0-100 alapvetően 3,5 másodperc, de akinek minden tized számít, az 3,4 alatt is abszolválhatja a már említett Boost módot kapcsolva.
Jól rajtolt a Mercedes, de nem tudott meglépni a Hyundai elől
A Mercedes-AMG GT 63 egy négyliteres V8-ast rejt. Az ikerturbós blokk 585 lóerőt és 800 Nm nyomatékot termel, ezzel 3,2 alatt van százon, a végsebesség 315 km/h. A Mercedes ugyan gyengébb, de könnyebb is, a két autó közötti különbség 135 kiló. Mindkét modell összkerekes és hasonló gyorsulási adattal rendelkezik, így előre nem is olyan könnyű eldönteni a kimenetelt. Ha hosszú kilométereken át tartana a verseny, akkor a Mercedes lenne a befutó, a Hyundai “csak” 259 km/h-ig gyorsul. A verseny viszont csak negyed mérföldes, a rövid táv kevés a Mercedes fölényhez.
A négyszáz méteres távon nem született vesztes, csak két győztes, az AMG kezdeti előnyét ledolgozta a Hyundai, mindkét modell 11,4 szekundum alatt teljesítette a távot.