Ilyen a szériagyártású, új Audi A6!

Csak villanyhajtással lesz elérhető, akár 750 kilométeres hatótávval az új A6

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elsők között ismerhettük meg közelebbről az Audi legújabb modellcsaládját, amely már csak elektromos hajtáslánccal lesz elérhető. Mutatjuk, milyen újdonságokat hoz az A6-os következő generációja!

Több szempontból is különleges az új A6 érkezése, hiszen házon belül számos mérföldkő kapcsolódik ehhez a modellhez. Ráadásul az Audi nemrég bevezetett nevezéktanában a páratlan számok a belső égésű motorral, míg a párosak a villanymotorral felszerelt modelleket jelölik. Ennek tükrében nem meglepő, hogy az A6 modellcsalád kizárólag elektromos hajtáslánccal lesz kapható. Ezzel a márka történetében megérkezett az első kombi, amelyben nincs dízel- vagy benzines erőforrás.
Hirdetés
Villanyautóknál a légellenállási együttható kardinális kérdés, az Audi pedig szemmel láthatóan nem is vette félvárról a hatótávot jelentősen befolyásoló tényezőt. A Sportback kiviteleknél mindössze 0,21-re jön ki az érték, ezzel nem csak a márka történetében, de a Volkswagen Csoporton belül is új rekord született. Korábban ugyanis egyetlen, a konszernhez tartozó közúti modell sem rendelkezett ennyire kedvező mutatóval. Az Avant sem sokkal marad el, ott ez az érték 0,24. Az A6-oson a hűtőmaszk helyén egy majdnem teljesen zárt elem található, felszereltségi szinttől függő fényezéssel. A világítótestet két részre osztották: fentebb a nappali menetfény, amely természetesen a Q6 e-tronhoz hasonlóan változtatható grafikával kerül az autóba. A vezetéstámogató rendszerek érzékelőit is szépen sikerült belesimítani a nagy egészbe, így elsőre fel sem tűnik ezek jelenléte.
Hirdetés
Szemből nézve nehéz nem észrevenni, hogy a külső visszapillantó tükrök helyén egy-egy kamera tekint hátra. A megoldás nem újdonság, hiszen a Q8 e-tron is kérhető így, viszont az A6-on már a második generációs technológia segíti a sofőrt – persze ahogy a nagytestvér esetében, úgy itt is csak feláras extraként. A kombi és a limuzin hátulnézetből szinte megegyezik. A diffúzorbetét, a hátsó lámpatestek, a világító embléma is azonos. A nemrég bemutatott Q6 e-tronhoz hasonlóan az A6 is megkapta az új fejlesztésű lámpákat, amelyekkel akár üzenni is lehet a mögöttes forgalomnak. A legkézenfekvőbb példa a vészhelyzetek esetén élesedő apró háromszög a féklámpában, amely figyelmezteti a többi autóst.
Hirdetés
Az A6 utastere szintén túlmutat önmagán, hiszen a márka közleménye szerint a jövő Audi modelljeiben is visszaköszön majd a látvány. A műszerfal központi elemét az MMI panorámakijelző adja: a kormány mögött egy 11,9 colos digitális műszeregység, míg középen egy 14,5 colos multimédiás érintőképernyő enyhén a sofőr felé döntve. Az utas egy 10,9 colos kijelzőt kap, amelyet úgynevezett Active Privacy funkcióval láttak el. Ennek lényege, hogy a kormány mögül kvázi egy sötét képernyőt látni, az jobbegyben ülő utas viszont anélkül tud sorozatokat, filmeket nézni, hogy a sofőrt zavarná. A rendszer akár a sebesség függvényében is képes aktiválódni, és figyelembe veszi az aktuális üléspozíciókat is. Ha ez sem lenne elég, a HUD-ot is tovább fejlesztette az Audi. A kiterjesztett valósággal megfűszerezett hologram a szokásos feladatain túl (sebesség, közúti táblák megjelenítése) az útra vetíti a navigáció utasításait, ezzel segítve a tájékozódást. Persze korábban is alkalmazott hasonló megoldást az Audi, de ebből is a második generációs fejlesztés kerül az autóba. És, hogy teljes legyen a kép a ChatGPT integrációja is adott, amely a közlemény szerint akár a felhasználó saját nyelvén is képes fogadni az utasításokat. A legfrissebb verzió már támogatja a magyart. Az A6 és S6 kivitelek között a legfőbb különbséget a teljesítmény jelenti. Mind a négy modellben közös a már említett PPE (prémium villanyautó platform), amely most először adja egy nem SUV modellnek az alapját (eddig a Q6 e-tron és a Porsche Macan EV mutatkozott be ezen). Szintén egyforma az akkumulátor: ebből 100 kilowattórás kerül az újdonságokba, ebből 94,9 kWh a nettó kapacitás.
Modellnév Teljesítmény (LE) Hajtás Hatótáv (km) Légellenállási együttható Végsebesség (km/h) 0-100 km/h (mp)
A6 Sportback e-tron 362 hátsókerék-meghajtás 750 0,21 210 5,4
A6 Avant e-tron 362 hátsókerék-meghajtás 720 0,24 210 5,4
S6 Sportback e-tron 496 (543 rajtautomatikával) quattro 670 0,21 240 3,9 (rajtautomatikával)
S6 Avant e-tron 496 (543 rajtautomatikával) quattro 640 0,24 240 3,9 (rajtautomatikával)
Az A6 és S6 e-tron modellek töltéséről egyelőre szűkszavúan nyilatkozott a márka. Annyit viszont elárultak, hogy az akkumulátor maximum 270 kilowattal tölthető, így 10 perc alatt 370 kilométeres hatótávra elég energiát tud felvenni, vagy 21 perc alatt 10-ről 80 százalékos szintre tornázható fel a pakk. Természetesen a 11 kilowattos töltés is adott, a 22 kilowattos pedig később lesz elérhető. Azt is megerősítették, hogy valamikor egy belépő szintű modell is érkezik 83 kilowattórás akkumulátorral.
Hirdetés
Az új A6-os modellcsaládot 2024 őszétől lehet rendelni, az első kiszállítások pedig valamikor a 2024 év végén, vagy 2025 év elején kezdődhetnek. A magyar vételárakról egyelőre nem közöltek információkat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.08.07. at 08:21
    Permalink

    A címben borzasztóan zavaró a vessző. Megakaszt. Felesleges.
    Először is, ez nem felsorolás, hanem ún. többszörös jelző.
    Ha vessző van, akkor a címben a “szériagyártású” a kiemelt/kihangsúlyozott jelző. (Akárhányszor futok neki, szerintem nem ez a helyzet.)
    Ellenben, ha a “szériagyártású” és az “új” egyforma jelentőségű, akkor nem kell a vessző.

    Nyelvtannáci mód off.

Vélemény, hozzászólás?