Egymás mellett az S6 és az A6 Sportback, valamint középen az A6 Avant. Nem véletlen a töltőoszlop mindegyik mellett, hiszen egyikben sem dolgozik belsőégésű motor
Több szempontból is különleges az új A6 érkezése, hiszen házon belül számos mérföldkő kapcsolódik ehhez a modellhez. Ráadásul az Audi nemrég bevezetett nevezéktanában a páratlan számok a belső égésű motorral, míg a párosak a villanymotorral felszerelt modelleket jelölik. Ennek tükrében nem meglepő, hogy az A6 modellcsalád kizárólag elektromos hajtáslánccal lesz kapható. Ezzel a márka történetében megérkezett az első kombi, amelyben nincs dízel- vagy benzines erőforrás.
A világító Audi embléma is újdonság az európai piacon
A limuzin légellenállási együtthatójával mindenképpen a világ élmezőnyébe tör
Villanyautóknál a légellenállási együttható kardinális kérdés, az Audi pedig szemmel láthatóan nem is vette félvárról a hatótávot jelentősen befolyásoló tényezőt. A Sportback kiviteleknél mindössze 0,21-re jön ki az érték, ezzel nem csak a márka történetében, de a Volkswagen Csoporton belül is új rekord született. Korábban ugyanis egyetlen, a konszernhez tartozó közúti modell sem rendelkezett ennyire kedvező mutatóval. Az Avant sem sokkal marad el, ott ez az érték 0,24.
Az A6 e-tron sziluettje ránézésre is elárulja az áramvonalasságát. Nincs rajta szinte semmilyen kiálló rész (így hátsó ablaktörlő sem)
A süllyesztett kilincsek is a légellenállást hivatottak javítani
Az A6-oson a hűtőmaszk helyén egy majdnem teljesen zárt elem található, felszereltségi szinttől függő fényezéssel. A világítótestet két részre osztották: fentebb a nappali menetfény, amely természetesen a Q6 e-tronhoz hasonlóan változtatható grafikával kerül az autóba. A vezetéstámogató rendszerek érzékelőit is szépen sikerült belesimítani a nagy egészbe, így elsőre fel sem tűnik ezek jelenléte.
Az Audi mérnökei szerint aerodinamikai megfontolás miatt lett ennyire zárt a „hűtőmaszk”
Szemből nézve nehéz nem észrevenni, hogy a külső visszapillantó tükrök helyén egy-egy kamera tekint hátra. A megoldás nem újdonság, hiszen
a Q8 e-tron is kérhető így, viszont az A6-on már a második generációs technológia segíti a sofőrt – persze ahogy a nagytestvér esetében, úgy itt is csak feláras extraként.
Az Avant és a Sportback kivitel között hátul fedezhető fel a legnagyobb különbség
A kombi és a limuzin hátulnézetből szinte megegyezik. A diffúzorbetét, a hátsó lámpatestek, a világító embléma is azonos. A nemrég bemutatott Q6 e-tronhoz hasonlóan az A6 is megkapta az új fejlesztésű lámpákat, amelyekkel akár üzenni is lehet a mögöttes forgalomnak. A legkézenfekvőbb példa a vészhelyzetek esetén élesedő apró háromszög a féklámpában, amely figyelmezteti a többi autóst.
Az A6-oson az S-line felszereltségi szintet jelölik a sportdivízió piros plakettjével
Elöl egy 21 literes csomagtér (frunk) található. Nem csak bentről nyitható, az embléma fölött végigsimítva
Egymás mellett az S6 Sportback és Avant e-tron
Az A6 utastere szintén túlmutat önmagán, hiszen a márka közleménye szerint a jövő Audi modelljeiben is visszaköszön majd a látvány. A műszerfal központi elemét az MMI panorámakijelző adja: a kormány mögött egy 11,9 colos digitális műszeregység, míg középen egy 14,5 colos multimédiás érintőképernyő enyhén a sofőr felé döntve. Az utas egy 10,9 colos kijelzőt kap, amelyet úgynevezett Active Privacy funkcióval láttak el. Ennek lényege, hogy a kormány mögül kvázi egy sötét képernyőt látni, az jobbegyben ülő utas viszont anélkül tud sorozatokat, filmeket nézni, hogy a sofőrt zavarná. A rendszer akár a sebesség függvényében is képes aktiválódni, és figyelembe veszi az aktuális üléspozíciókat is.
A műszerfalon alig akad fizikai gomb, viszont képernyőből annál több
Ha ez sem lenne elég, a HUD-ot is tovább fejlesztette az Audi. A kiterjesztett valósággal megfűszerezett hologram a szokásos feladatain túl (sebesség, közúti táblák megjelenítése) az útra vetíti a navigáció utasításait, ezzel segítve a tájékozódást. Persze korábban is alkalmazott hasonló megoldást az Audi, de ebből is a második generációs fejlesztés kerül az autóba. És, hogy teljes legyen a kép a ChatGPT integrációja is adott, amely a közlemény szerint akár a felhasználó saját nyelvén is képes fogadni az utasításokat. A legfrissebb verzió már támogatja a magyart.
Felsorolni is nehéz, mennyi különlegesség kerül az Audi újdonságába
Az ülések kialakítása és megjelenése nagyban függ a felszereltségi szinttől
Az A6 és S6 kivitelek között a legfőbb különbséget a teljesítmény jelenti. Mind a négy modellben közös a már említett PPE (prémium villanyautó platform), amely most először adja egy nem SUV modellnek az alapját (eddig
a Q6 e-tron és
a Porsche Macan EV mutatkozott be ezen). Szintén egyforma az akkumulátor: ebből 100 kilowattórás kerül az újdonságokba, ebből 94,9 kWh a nettó kapacitás.
Az S6-os gyorsabb, erősebb, de értelemszerűen kisebb a hatótávja
Az A6 és S6 e-tron modellek töltéséről egyelőre szűkszavúan nyilatkozott a márka. Annyit viszont elárultak, hogy az akkumulátor maximum 270 kilowattal tölthető, így 10 perc alatt 370 kilométeres hatótávra elég energiát tud felvenni, vagy 21 perc alatt 10-ről 80 százalékos szintre tornázható fel a pakk. Természetesen a 11 kilowattos töltés is adott, a 22 kilowattos pedig később lesz elérhető. Azt is megerősítették, hogy valamikor egy belépő szintű modell is érkezik 83 kilowattórás akkumulátorral.
Már az idei év végén megkezdődhetnek a kiszállítások
Az új A6-os modellcsaládot 2024 őszétől lehet rendelni, az első kiszállítások pedig valamikor a 2024 év végén, vagy 2025 év elején kezdődhetnek. A magyar vételárakról egyelőre nem közöltek információkat.
Akár a következő év elején megérkezhet Magyarországra is
A címben borzasztóan zavaró a vessző. Megakaszt. Felesleges.
Először is, ez nem felsorolás, hanem ún. többszörös jelző.
Ha vessző van, akkor a címben a “szériagyártású” a kiemelt/kihangsúlyozott jelző. (Akárhányszor futok neki, szerintem nem ez a helyzet.)
Ellenben, ha a “szériagyártású” és az “új” egyforma jelentőségű, akkor nem kell a vessző.
Nyelvtannáci mód off.
Itt szükséges a vessző a szériagyártású hangsúlyozására. Az Új Audi A6-ot már korábban megmutatták, a szériagyártásút csak most.