Sajnos a bukólámpa nem éppen gyalogosbarát, ennek a megoldásnak a kilencvenes években befellegzett
Szinte alig maradtak 323-as Mazdák a hazai utakon, ami nem is annyira meglepő, ha utánaszámolunk. A 3-as elődje nyolc generációt ért meg, az első modellek 1963 októberében hagyták el Hirosimát, méghozzá Mazda Familia néven. A három számjegy a harmadik nemzedéknél bukkant fel, de csak az exportra szánt autók hívták így.
A kevés kilométer minden porcikáján szemmel látható
A hatodik, BG kódjelű generációból készült el a ferdehátú bukólámpás ötajtós. A sportkocsik sajátjának tekinthető megoldás meglepő újdonság volt ebben az olcsóbb kategóriában, de nem csak ez volt az egyetlen izgalmas részlet. A lapos, ék alakú orr, az integrált légterelő és az összekötött hátsó lámpák a tervezőt dicsérik. Az 1989 és 1994 között gyártott 323F-ből mára alig maradt néhány, ezért is nagy kincs a svájci kereskedés autója.
Jó ízléssel állították össze a Mazdát, a kék fényezés a kék belsővel jól mutat
A Mazda egy kereskedés raktárjában porosodott 1990 óta, forgalomba sosem helyezték. A rozsda-, karc- és kopásmentes 323F gyári állapotnak örvend, szerencsére jó körülmények között tárolták. Mivel sosem volt rendszáma, nem csoda az alacsony futás, összesen 630 kilométert mutat az óra. A tekerős ablakokkal, de motoros napfénytetővel szerelt modell orrában az 1,8 literes benzinmotor lapul. Az autóért nem kérnek olyan sokat, az állapotot figyelembe véve egészen emészthető a 18 ezer eurós, azaz 7 milliós árcédula.
Kevés maradt ebből a kivitelből, remélhetőleg az új tulajdonos is hasonló gondossággal óvja majd a Mazdát