Együtt a teljes "család". Egymás mellett az S5 Avant, az S5 Sedan, az A5 Sedan és az A5 Avant
30 év után búcsúzik az eddig ismert formájában az A4 az Audi modellpalettájáról, az általa hagyott űrt pedig az A5 hivatott betölteni. Előbbi történelme is tovább íródik, csak másképpen, hiszen a német márka kínálatában a páros számozással ellátott modellek elektromosak, míg a páratlannal jelöltek belsőégésű motorosak lesznek.
Az A5 kétféle karosszériaváltozatban lesz kapható: kombiként és szedánként.
Elöl méhsejtmintás hűtőmaszkot kap az összes A5/S5
Az S5 ugyancsak kombiként és szedánként vihető haza, viszont erősebb teljesítménnyel, és egy hangyányit sportosabb megjelenéssel. Az agresszívebb külsőhöz többek között a pirosra színezett féknyergek, és a két dupla kipufogó is sokat hozzátesz
Az utastérben az anyaghasználat nagyban függ az felszereltségi szinttől, viszont a műszerfal elrendezése minden esetben újdonság. Az Audi közleménye szerint az "emberközpontú" elrendezésnek köszönhetően a korábbinál is könnyebben használható lesz a jármű.
Akár három képernyő is kerülhet a műszerfalra
A kijelzők méretén szinte biztosan nem fog múlni: a kormány mögött egy 11,9 colos digitális műszeregység található, míg középre egy 14,5 colos ívelt érintőképernyő kerül. Opcionálisan az anyósülésen ülőnek is rendelhető egy 10,9 colos tablet, illetve szintén felárért cserébe HUD is kérhető, amelyen most először különböző a járművet érintő beállítások is elvégezhetőek (ezekről nem közölt pontosabb információt egyelőre az Audi).
Motorfronton nem meglepő módon az S5 viszi a prímet
Az A5 és S5 hajtásláncok esetében közös a 48 voltos lágy hibrid rásegítés. Előbbinél a belépő szintet a 2,0 literes, négyhengeres TFSI benzinmotor jelenti 148 vagy 201 lóerővel. A gyengébb modell elsőkerék-meghajtású, míg a combosabb mind a négy kereket hajtja. Dízelmotorból adott a 2,0 literes TDI blokk a maga 201 lóerejével. Az S5 viszonylag nagy ugrást jelent az A5-höz képest. Ennek szívét ugyanis egy 3,0 literes, V6-os TFSI egység adja 362 lóerős teljesítménnyel.
Az A5 és S5 modellcsaládot a németországi Neckarsulm városában fogják gyártani
Az Audi történelme során először várhatunk majd egy A9-est(ha majd kijön az új A8)? 😀