Olcsó lesz a Fiat egyik leginkább várt villanyautója

Újabb részletek derültek ki a Fiat nemrég bemutatott autójáról, az új Grande Pandáról

A külső formaterv ismeretén túl megtudtuk, hogy néz ki a Fiat Grande Panda belseje, mekkora akkumulátort kínál majd és hogy milyen árcédulára számíthatunk.

Életben tartja a Fiat a Panda nevet, sőt, inkább új életet visz belé. Grande Panda néven érkezik majd a Fiat következő újdonsága, melynek külsejét már leleplezte a gyártó nemrég, most viszont az érdekes utastérről is közöltek néhány fotót. Rendkívül színes, Miniket is megszégyenítően egyedi beltérre számíthatunk, ahol az anyaghasználat különleges, a humor pedig nyilvánvaló. A '80-as évek Pandájának "zsebes" műszerfala új formát kap, az anyósülés előtt a műszerfalban egy tárolórekeszt helyeztek el (a kesztyűtartó fölött). Ez nyomokban bambuszt tartalmaz, ötletesen pedig el is nevezték bamboxnak, amit büszkén rá is írtak a fedelére. De láthatunk még hatalmas Fiat feliratot az ajtópanel belsején, az ülésekbe beleírták, hogy szeretettel készült a Fiatnál, a leginkább jópofa részlet viszont az ős-Panda makettje a központi érintőképernyő mellett.
Hirdetés
A sok szín mellett szembetűnő a legörbített és az élesen szögletes formák váltakozása. Ahogy az ma divatos, a műszerblokk és az infotainment-rendszer képernyői egy panelben kapnak helyet. Ennek foglalata a két végén lekerekített, ez ugyanis a Fiat régi székházának, a Lingottónak a tetején lévő nulla alakú tesztpályát idézi (és így logikus a kis makett elhelyezése is). Odabent 13 liternyi tárolórekesz van elöl, a csomagtér pedig 361 literes. Ebből semennyit sem vesz el a töltőkábel, a Grande Panda lesz ugyanis az első sorozatgyártsú modell (érthetetlen, miért tartott ez eddig az autóiparnak), ami a karosszériába rögzített töltőkábellel rendelkezik. Így egyrészt csak egy helyen kell csatlakoztatni kábelt (a töltőoszlopban), másrészt a kábel spirálos kialakítása lehetővé teszi, hogy csak annyit húzzunk ki, amennyire szükség van, a hosszú kábel tehát nem fog a sárban, porban heverni (ami ráadásul néha még balesetveszélyes is lehet, ha valaki felbukik benne). 7 kW-os töltésre lesz majd képes a Grande Panda, úgyhogy az olaszos, sziesztás életmódot el kell sajátítani, ez az autó nem a villámtöltésről lesz híres. Az akkumulátor 44 kWh kapacitású lesz, a villanymotor pedig 83 kW-os, tehát a Grande Panda se gyors nem lesz, se messzire nem fog eljutni (egy töltéssel maximum 314 km-re). Ettől függetlenül 5 személynek helyet tud adni, a belső színes egyénisége pedig a merész külső dizájnon is visszaköszön, ráadásul szürke festéssel szándékosan nem lesz rendelhető. A teljesen elektromos változat becsúszhat a 11 millió forint alá, a hibrid pedig 10 millió alá, ezek viszonylag kedvező árnak számítanak az akkumulátoros autók piacán.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?