Új csúcsváltozattal támad a villanymentes, 911-verő Mercedes

Mostantól a 63 PRO 4MATIC+ a Mercedes-AMG GT kínálatának csúcsa, ha nem kérünk hibrid meghajtást

Nagyobb motorerő, aerodinamikai újítások és a hűtőrendszerek továbbfejlesztése teszi lehetővé, hogy a Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ komoly vetélytársa legyen a Porsche 911-nek.

A drágább részen bővül a Mercedes-AMG GT sportkupé kínálata. Eddig a 63 volt a modell tisztán benzines csúcsváltozata, ezt tetézi a PRO változat - bár ismerve az autó előző generációját, bizonyára lesznek még durvább kivitelek is később (például egy Black Series), illetve a 63 S E Performance már most is elérhető, ha valakit nem zavar a részleges villanyhajtás. Külsőre viszonylag könnyedén megkülönböztethető az új PRO akár a sima 63-tól, akár az S E Performance-tól: elöl a sarkoknál lévő légbeömlők nagyobbak és új, agresszívebb dizájnt kapnak. Új, kizárólag matt szürke fényezéssel elérhető, 21 colos felnik járnak a PRO változathoz, valamint számos aerodinamikai elem alapáron szénszálból készül.
Hirdetés
Utóbbiak listája sem rövid: az új kialakítású első orrkötény, a küszöbtoldatok, a diffúzor és a fix hátsó szárny mind ebből a nemes anyagból készül. Nem látható ugyan, de az autó alján további légterelő elemek kaptak helyet. Mindent összeszámolva az első tengelyen 30, a hátsón 15 kilogrammal nőtt a leszorítóerő, ami még gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé. Ehhez egyébként hozzájárulnak a széria versenyabroncsok is a Michelintől. Nagyobb erőt juttat a PRO a 4MATIC+ összkerékhajtási rendszeren keresztül a négy kerékhez, a sima 63-hoz képest 27-tel több lóerő és 50 Nm-rel több forgatónyomaték, összesen 612 lóerő és 850 Nm áll rendelkezésre. Ehhez növelni kell a fékerőt is, amiről a Mercedes-AMG eddigi legnagyobb, 420 mm átmérőjű kerámia-titán féktárcsái gondoskodnak elöl - ezekhez fekete fényezésű féknyergek járnak. A PRO további fontos újítása az átdolgozott hűtőrendszer: két új radiátor került előre a széleken lévő új légbeömlőkhöz, de saját, vízhűtéses rendszert kap a differenciálmű, az első és a hátsó tengely, valamint az összkerékhajtás is. A már említett aerodinamikai újítások pedig nem csak a légellenállást csökkentik, az első fékekhez is több levegőt juttatnak. Összességében fél másodperccel hamarabb éri el a 200 km/h-t a PRO álló helyzetből, mint a sima 63, így minden bizonnyal versenypályákon is másodperceket verne rá körönként. Az már csak hab a tortán, hogy alapárasak az AMG Performance sportülések és a Nappa bőrrel vagy az Alcantarához hasonló anyaggal bevont sport kormánykerék.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?