Dél-Amerikában máshogy születik újjá a VW Amarok, mint nálunk

Az óceán túlpartján nincs generációváltás, csak frissül a Volkswagen Amarok

Az argentin piacon láthatjuk meg, hogy miként néz ki az a Volkswagen Amarok, ami helyett mi Európában egy átemblémázott Fordot kaptunk.

Nem mindenhol esett át generációváltáson a Volkswagen pickupja, az Amarok. Ugyan nálunk már a második generációt tapossa, ami a Forddal közös alapokra épül, Dél-Amerikában más a helyzet. Ahogy arról a Carscoops is beszámol, Argentínában nemrég tették közzé az első fotót a Volkswagen által harmadik generációsnak nevezett Amarokról, de enyhén csúsztat a gyártó, az újdonság ugyanis az első Amarok erősen frissített verziója.
Hirdetés
Ritkán van alkalmunk egy gyártó ugyanazon modelljének egymással párhuzamosan létező, két teljesen különböző változatát szemügyre venni. Az argentin Amarok esetében viszont most pontosan azt nézhetjük meg, milyen lehetett volna nálunk is a Volkswagen platósa, ha nincs teljes generációváltás, csak az eredeti alapokra építenek egy frissített változatot. Egy pickupon a gyökerekig nyúló változások nélkül túl sok mindent nem lehet módosítani, főként csak a frontrészt, a modellfrissítéssel itt is ez a terület újul meg. A Volkswagen jelenlegi arculatába jobban illeszkedik a szélesített hűtőrács és az abba két oldalt integrált fényszórók. A mai divatnak felel meg a lámpákat összekötő fénycsík is, ilyen még a nálunk kapható Amarokon sincs. Az új dizájn egyébként a Brazíliában kapható, kisméretű Saveiro pickup modellét követi. Az új autó hátsó részéről ugyan nem tett közzé fotót a Volkswagen, de tudjuk, hogy egy pick-upnál ez a legkevésbé érdekes és variálható terület, legfeljebb a lámpák belső rajzolata módosulhat. Továbbra is létraalvázas az argentin Amarok, és az erőforrások kínálatában sem várható változás (jelenleg egy három- és egy kétliteres motor érhető el a modellhez). A beltérről szintén nem tudunk sokat, viszont érdekesség, hogy az itteni Amarokkal szemben a dél-amerikai változat szimpla és dupla kabinos változatban is rendelhető. Az alternatív Amarok egyébként egyáltalán nem egy kisszériás, másodrangú autó a Volkswagen kínálatában. Az utóbbi 14 évben a Pachecóban található gyárban már 740 ezernél is több Amarok készült el, a népszerű pickup még ezzel a költségtakarékos frissítéssel is bizonyára népszerű marad a kontinensen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.07.15. at 12:59
    Permalink

    Egyrészt valószínűleg az európainál rosszabb életszínvonal lehet az oka, nem tudják megfizetni a folyamatos innovációt, másrészt az új, Ranger-alapút már nem Argentínában gyártják, hanem Dél-Afrikában. Az argentin VW-gyár úgy tartja meg a kihasználtságát, hogy amíg a fejlettebb világban generációváltás zajlik, ők még 1-2 bőrt lehúznak a régiről.

    Láttuk milyen érdekes volt a “kései” Peugeot 504-es nagy műanyag lökhárítókkal – ugyanez a szitu, szintén Argentína, csak másik márka. De megcsinálták ezt Renault-kkal, Fordokkal, Fiatokkal is…

Vélemény, hozzászólás?