Csak három csillagot kapott a Duster és a Swift az Euro NCAP-en

Féltucat újabb autót tört össze az NCAP, a Suzuki és a Dacia újdonsága szerepelt a legrosszabbul

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerre hat modell töréstesztjét is közzétette az Euro NCAP. A letesztelt autók között Suzuki, Dacia, Škoda, Volkswagen és Mercedes is szerepel. Mutatjuk, melyik hozta a legjobb és legrosszabb eredményt!

Újabb 6 autó töréstesztjét publikálta az Euro NCAP. Ezúttal a Dacia Duster, a Suzuki Swift, a Mercedes-Benz E-osztály, a Volkswagen Passat, valamint a Škoda Superb és Kodiaq eredményét ismertették. Az első két modellt leszámítva mindegyik a maximális, 5 csillagos értékelést érte el, viszont a Swift és Duster csak hármat kapott. Mindez főként annak köszönhető, hogy az Euro NCAP alapfelszereltséggel vizsgálja az autókat, az említett két modellben pedig több balesetmegelőző funkció is feláras, ráadásul ezek a rendszerek ma már legalább olyan fontosak az ötödik csillaghoz, mint mondjuk a karosszéria merevsége.
Hirdetés
Hirdetés
A legfrissebb Euro NCAP töréstesztek eredményei
Modell Euro NCAP eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Balesetelkerülő rendszerek
Dacia Duster 3 csillag 70% 84% 60% 57%
Mercedes E-osztály 5 csillag 92% 90% 84% 87%
Suzuki Swift 3 csillag 67% 65% 76% 62%
Volkswagen Passat 5 csillag 93% 87% 82% 80%
Škoda Superb 5 csillag 93% 87% 82% 80%
Škoda Kodiaq 5 csillag 89% 83% 82% 78%
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Csak három csillagot kapott a Duster és a Swift az Euro NCAP-en

  • 2024.07.12. at 18:50
    Permalink

    Három henger és három csillag, Ez már nagyon ciki, akkor is ha én csak kettőt vártam. Egy új fejlesztés törekedjen a jóra, ne a biztonságon spóroljanak.

    • 2024.07.12. at 20:47
      Permalink

      Olcsó és biztonságos nem lehet egyszerre egy autó. Ezek közül egyik sem európai piacra fejlesztett kocsi, hanem elmaradottabb régiókba, Dél-Amerika, India, Afrika, nekik meg ugye megvannak a saját töréstesztjeik. Nem spórolnak a biztonságon, hanem egy olyan csomaggal próbálnak kijönni, amit azokban a gazdaságilag elmaradottabb régióban élő átlagpolgár meg tud venni. Lehet, hogy egy brazil törésteszten a Duster 5 csillagos, egy indiain a Swift 5 csillagos, nyilván itt szigorúbb minden, és mire itt tesztelik őket, rontanak pár csillagot. De amúgy is a kütyükről szól itt is már minden, a kasznival lehet, hogy nagy gondok nincsenek…

Vélemény, hozzászólás?