Nem hoz már Európába kétliteres roadstert a Mazda
Mostnatól csak 1,5 literes motorral kapható a Mazda apró élményautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Előzetes bejelentés nélkül, csendben száműzte a Mazda európai palettájáról a 2,0 literes erőforrással kínált MX-5-öt, helyette egy jóval szerényebb teljesítményű motor maradt, ha valakinek mégis a roadsterre fáj a foga.
Már csak az 1,5 literes blokk található meg a Mazda MX-5 konfigurátorában
Még néhány raktáron maradt modell gazdát keres, utána viszont csak az 1,5 literes erőforrás marad
Jókora visszalépés az 1,5 motor a kétlitereshez képest, de az élmény minden bizonnyal megmarad
2018-ban vettem a 132 LE-s – t, ehhez a kasztnihoz hirtelenebb, erősebb motor teljesen felesleges, ez a kiskocsi nem arra való, amire a nagyarcoskodó nyikhajok használják a 200+ LE-s fegyverjárműveiket. A német autópályán is képes a kismotoros 132 LE-s szinte végig a belső, gyors sâvban haladni, sőt, magas fordulaton jön ki igazán az élvezet belőle, , hiszen ez a kiscsoda ezeröcsisnek volt tervezve de persze a telhetetlenek, az usâsok kedveiért felkövérítette a japi gyártó. Csakhogy az úgy már egy túlmotorizált izommotorcsónak és elvész belőle az érzéki intelligencia. Ma a világban az izomagy, meg a zsírpárna diktál és a normalitást kiszorítani igyekeznek, miközben egymást is pusztítják pzszta élvezetből. Az ezeröcsi mazdik a jóérzésű, jobb vezető embereket, a nagyobb, teljesen feleslegesen fegyreizmosított sznobjárgányok pedig a vadduhajokat szolgálják. Megy a csata világszinten, s a normálisok állak jobban. A telhetetlen, felelőtlen, agresszorkodó, jaszkarizó, géppusztító, mindentönkretevők, a dilisek meg vagdossák maguk alatt azt a fát, amin feljebb sokan vannak még, de ezeket semmi sem érdekli az egón kívül. A jót autózáshoz nem a lóerőtúltengés, hanem a finom technikázás visz el, s ha ki vannak tömve pénzzel, izommal a koponyák, az oda vezet, hogy unalmukban hâborúkat kezdeményeznek úton, fronton, még saját családjaikban is. Egyébként letojja az eu, hogy az emisszió, meg a többi mekkora ökolâbnyomú, mert a germán trottyok mind csalnak az értékekkel. A lényeg, hogy ha egy japi, vagy kïnai csoda sikeresebb, mert jobb, akkor bicóból kiszorítják, erkölcstelen szabályokkal is. A nyugat = erkölcstelenség, amit egyébként a magyar is átvett, sőt túleminenskedett. Magyar utakra nem is engednék 60LE-nél erősebb járművet, mert még a 60-hoz sincs elegendő intelligencia a sofőrök túlnyomó részében, a szintén erkölcstelen, direkt rossz utakat fenntartókról, az állami bűncsapatról nem is beszélve. Inkább lenne, osztrák simaságú csodaút, meg minden cm bekamerázva, s azonnal mevterhelve az összes szabálytalan nyikhaj számlája, amikor kihág a drâgica. Kb. 10 ëv és kihalnának az utakról a barmok. Utána lehetne leazítani a szabályt és engedni a 180+ LE-s Mazdikat megint a piacra jutni. Jelenleg nem érdemli meg a nagyérdemű muglikum.
Aki igazán jó motorral akart venni az amúgy is mindig a Fiat/Abarth 124 Spidert kereste, nem hiába kérnek még használtan is többet azokért, mint egy új MX-5-ért. A Mazda motorja éppen csak megfelelt a célnak.