Már csak az 1,5 literes blokk található meg a Mazda MX-5 konfigurátorában
Újabb fájdalmas áldozatot követelt az autóipartól a Európai Unió szigorodó emissziós szabályozása, hiszen a Mazda kénytelen volt emiatt száműzni az öreg kontinensről az MX-5 kétliteres erőforrását. A hivatalos bejelentésre néhány hete egy horvátországi sajtóeseményen került sor - írta meg a Motor1. A portál az ügy kapcsán felkereste az olasz kirendeltséget, akik megerősítették a hírt, később pedig egy román kereskedő is hitelesítette az információt. A kontinensen egyedül Nagy-Britanniában kapható még a 2,0 literes blokkal az MX-5, mivel a szigetországba nem ér el az EU keze.
Még néhány raktáron maradt modell gazdát keres, utána viszont csak az 1,5 literes erőforrás marad
Az értesülés a magyar konfigurátor alapján is helytállónak tűnik, mivel már csak a kisebb lökettérfogatú motor pipálható be mindkét karosszériváltozat esetében. A 132 lóerős, 152 newtonméteres, négyhengeres benzines hajtáslánc jóval gyengébb mint a leköszönő, hiszen abban 184 paci és 205 newtonméter állt a sofőr szolgálatára.
Jókora visszalépés az 1,5 motor a kétlitereshez képest, de az élmény minden bizonnyal megmarad
2018-ban vettem a 132 LE-s – t, ehhez a kasztnihoz hirtelenebb, erősebb motor teljesen felesleges, ez a kiskocsi nem arra való, amire a nagyarcoskodó nyikhajok használják a 200+ LE-s fegyverjárműveiket. A német autópályán is képes a kismotoros 132 LE-s szinte végig a belső, gyors sâvban haladni, sőt, magas fordulaton jön ki igazán az élvezet belőle, , hiszen ez a kiscsoda ezeröcsisnek volt tervezve de persze a telhetetlenek, az usâsok kedveiért felkövérítette a japi gyártó. Csakhogy az úgy már egy túlmotorizált izommotorcsónak és elvész belőle az érzéki intelligencia. Ma a világban az izomagy, meg a zsírpárna diktál és a normalitást kiszorítani igyekeznek, miközben egymást is pusztítják pzszta élvezetből. Az ezeröcsi mazdik a jóérzésű, jobb vezető embereket, a nagyobb, teljesen feleslegesen fegyreizmosított sznobjárgányok pedig a vadduhajokat szolgálják. Megy a csata világszinten, s a normálisok állak jobban. A telhetetlen, felelőtlen, agresszorkodó, jaszkarizó, géppusztító, mindentönkretevők, a dilisek meg vagdossák maguk alatt azt a fát, amin feljebb sokan vannak még, de ezeket semmi sem érdekli az egón kívül. A jót autózáshoz nem a lóerőtúltengés, hanem a finom technikázás visz el, s ha ki vannak tömve pénzzel, izommal a koponyák, az oda vezet, hogy unalmukban hâborúkat kezdeményeznek úton, fronton, még saját családjaikban is. Egyébként letojja az eu, hogy az emisszió, meg a többi mekkora ökolâbnyomú, mert a germán trottyok mind csalnak az értékekkel. A lényeg, hogy ha egy japi, vagy kïnai csoda sikeresebb, mert jobb, akkor bicóból kiszorítják, erkölcstelen szabályokkal is. A nyugat = erkölcstelenség, amit egyébként a magyar is átvett, sőt túleminenskedett. Magyar utakra nem is engednék 60LE-nél erősebb járművet, mert még a 60-hoz sincs elegendő intelligencia a sofőrök túlnyomó részében, a szintén erkölcstelen, direkt rossz utakat fenntartókról, az állami bűncsapatról nem is beszélve. Inkább lenne, osztrák simaságú csodaút, meg minden cm bekamerázva, s azonnal mevterhelve az összes szabálytalan nyikhaj számlája, amikor kihág a drâgica. Kb. 10 ëv és kihalnának az utakról a barmok. Utána lehetne leazítani a szabályt és engedni a 180+ LE-s Mazdikat megint a piacra jutni. Jelenleg nem érdemli meg a nagyérdemű muglikum.
Aki igazán jó motorral akart venni az amúgy is mindig a Fiat/Abarth 124 Spidert kereste, nem hiába kérnek még használtan is többet azokért, mint egy új MX-5-ért. A Mazda motorja éppen csak megfelelt a célnak.