Már gyártják az új V8-as BMW M5-öt

Most először konnektoros hibridként gördül le a szalagról az M5-ös BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden szempontból impozáns számadatok, a zászlóshajó hajtáslánca, és egy legendás modellnév. Immár a gyártósoron a hetedik generációs BMW M5.

Egy hete sincs, hogy a BMW lerántotta a leplet az M5-ös hetedik nemzedékéről, és nem is kellett sokat várni, hogy megkezdődjön a modell sorozatgyártása a németországi Dingolfingban. Ezzel a friss modell is folytatja a tradíciót, hiszen az 1980-as években ebben az üzemben rakták össze az első M5-ös előszerelt karosszériavázait, igaz a munkát Garchingban fejezték be BMW M GmbH létesítményében. 1988 óta viszont a sportlimuzin teljes egészében az alsó-bajorországi üzemben lát napvilágot.
Hirdetés
Az új BMW M5 központi alkatrészei ugyancsak helyben, vagy az üzem közelében működő alkatrészgyárak egyikében készülnek. Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi létesítményének igazgatója ezt „közös tető alá hozott gyártási eljárásnak” nevezi. A BMW M5 típus-specifikus futómű-technológiája például szintén Dingolfingban lát napvilágot, nagyfeszültségű akkumulátorát pedig a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártására szakosodott, szomszédban működő kompetenciaközpont szereli össze. A modell szénszálból készült tetejét a mindössze 30 kilométerre található landshuti létesítményből szállítják át. Az egyedülálló gyártási eljárásnak a karosszériaváz-összeszerelő üzemben elvégzett módosítások is részei. A BMW 5-ös sorozathoz képest a BMW M5 több ponton tovább merevített karosszériavázat és speciálisan kiszélesített kerékjárati íveket visel, elősegítve az M-specifikus hátsó tengely integrálását.
A BMW nem óvatoskodott az M5-ös hajtáslánca kapcsán, hiszen - az általunk is letesztelt - XM technikája kerül bele. Ennek szívét egy 4,4 literes, V8-as benzinmotor adja 585 lóerővel és 750 newtonméteres forgatónyomatékkal - ezt egészíti ki a villanymotor további 197 pacival, illetve 280 newtonméterrel. A rendszerteljesítmény így 727 ló és 1000 newtonméternyi nyomaték. Az elképesztően erős technika számadatait böngészve talán a 0-100 km/óra érték sem meglepő: mindössze 3,5 másodperc alatt futja a hetedik generációs M5. A bajor márka Európában november 2-át tűzte ki a piaci premier napjának.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?