A Neue Klasse 1962-ben mutatkozott be, a gyökeresen új BMW-k a csőd széléről rántották vissza a márkát. Az új platform azonos neve komoly változásokat vetít előre
Egyelőre nem kasztrálják teljesen a sportmodelleket, néhány hagyományos élményelemre még mindig vágynak a vásárlók, még akkor is, ha az csak szemfényvesztés. A downsizing elhozta a hangszóróból üvöltő motorhangot, az elektromos korszak pedig a hamis sebességváltásnak ágyaz meg.
Az 1300 lóerős verzió mellett érkezhet egy 670 lovas, pusztán hátsókerekes kivitel is
A BMW nem csinál titkot belőle, hogy a következő M3 elektromos lesz. A Neue Klasse platformon érkező újdonság csúcsváltozatának minden kerekét külön villanymotor hatja, a teljesítmény 1300 lóerő körüli lehet. A németek szerint az egy kerék, egy motor felállás a kezelhetőség terén is új távlatokat nyit. A teljes sterilitás viszont nincs ínyükre a vásárlóknak, a sebességváltás érzetét az elektromos sportmodellekben is meghagyják.
Egy hétköznapi villanyautó lehet steril, de egy sportmodell nem. Kell valami, ami kiemeli az átlagos autók közül, még akkor is, ha amúgy értelmetlen a funkció
A BMW évek óta fejleszti a mesterséges sebességváltás érzetét, egyúttal megdicsérték a Hyundai mérnökeit ennek megvalósításáért. Az Ioniq 5 N villanymotorja a váltást imitálva időnként lekapcsol egy pillanatra, a hangszóróból pedig az i30 N turbós benzinmotorja dalol. Hasonló megoldással rukkol elő a BMW is, de nem csak az automatát, hanem a manuális váltás élményét is meghagynák a vásárlónak. Ez azt jelenti, hogy a kuplungpedál mellett váltókar is kerülhet a 2-3 múlva megjelenő elektromos BMW modellekbe, persze csak díszletként.