A Várkert Bazárnál mutatkozott be itthon az Omoda 5-ös
Év elején az elsők között próbálhattuk ki Spanyolországban az Omoda 5 szabadidő-autót, amely mostanra megérkezett hazánkba is. Ha az akkor készült menetpróbáról szóló cikkünk kimaradt, akkor
itt tudod pótolni. Ezúttal a Várkert Bazárnál csak egy behatóbb pillantásra nyílt lehetőségünk, ám így is tartogatott újdonságot a magyar bemutató, hiszen megtudtuk, mennyibe fog itthon kerülni a Chery városi terepjárója.
Spanyolországban a legmagasabb felszereltségi szinttel próbáltuk
De miben más az Omoda 5, mint a többi kínai autó? A legfontosabb eltérés a motortérben keresendő. A Chery égisze alatt futó gyártó ugyanis mellőzött mindenféle villanyosított hajtásláncot, az erőt
"mindössze" egy négyhengeres, 1,6 literes benzines biztosítja 145 lóerővel. Később E5 néven természetesen érkezik egy elektromos kivitel is maximum 430 kilométeres WLTP szerinti hatótávval. Ennek hazai megjelenése azonban a nemrég kiszabott büntetővámok miatt bizonytalan.
Egyre több a kínai autó, az Omoda 5 mégis különleges, hiszen nincs benne villanyosított hajtáslánc
Ezzel szemben a bemutatott 5-ös szinte biztosan megérkezik szeptemberre, mint megtudtuk, jelenleg Szingapúr környékén egy hajón várja az első szállítmány a
"partraszállást". Kétféle kivitelben lesz elérhető: a Comfort az előzetes várakozásoknak megfelelően 9 990 000 forintról, míg a Premium 11 990 000 forinttól vihető haza. A gyártó 7 év vagy 150 ezer kilométer garanciát vállal az autóra, nem csak magán-, de céges ügyfeleknek is. Itthon az Omoda (és később a Jecoo) márka értékesítéséért a Genius Automotive Kft lesz felelős, Európában egyedüli disztribútorként, amelyet a magyar autópiac két megkerülhetetlen alakja, Hovány Márton és Petrányi Zoltán alapított.
Vajon slágermodell válhat belőle itthon?