Vajon tudja a 200 km/órát a háromhengeres Dacia Sandero?

1,0 liter, 3 henger, 110 ló: ilyen egy Dacia Sanderoban, padlógázon az Autobahn

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába a kis motor, ha a tömeg is elenyésző mellé, amit cipelni kell. A Dacia Sandero ismét bebizonyította, hogy nem minden a nyers lóerő-adat a közlekedésben, még akkor sem, ha sietni kell.

A Dacia Sandero nem versenyautó, főleg nem a megemelt, Stepway változat. Még csak nem is autópályára szánják elsősorban, a német autópálya sebességkorlátozás nélküli szakasza pedig egyenesen kívül kellene, hogy essen a komfortzónáján. Hiába írják ugyanis - tévesen - az alábbi videó elején, hogy a képen látható Dacia motorja 1,4 literes, a valóságban a 110 lóerős erőforrás egy 999 köbcentis, tehát 1,0 literes blokk. Ennek ellenére nincs mit szégyellnie az Autobahnon, a Sandero ugyanis kényelmesen tartja a forgalom tempóját a legbelső sávban akár 170-180 km/órával is. Így a valódi kihívás a videó végére a 200 km/órás álomhatár elérése lett a Daciával. A videóból kiderül, hogy sikerült-e elérni, illetve az is, hogy mindez milyen érzés a sofőr szemszögéből.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?