Még a V10 erőforrással szerelt egykori Audi R8 sem tudott annyit, mint ez a bőven 2 tonna feletti SUV: a frissített Audi RS Q8 Performance változata 640 lóerőt és 850 newtonmétert csikar ki a 4,0 literes V8 erőforrásából, amellyel az Audi Sport valaha volt legerősebb belsőégésű motoros modellje lett. A hétköznapibb RS Q8 valamelyest visszafogottabb, kereken 600 lóerőre képes, ám az is biztosan az ülésbe préseli majd a vásárlókat.
A frissítéssel az autó külsején és belsején is megjelentek azok a dizájnmódosítások, amelyeket a valamelyest visszafogottabb S Q8 már megkapott. Különlegesség viszont a 23 colos, könnyített felnigarnitúra, amelyet akár matt arany színben is kérhetnek a vásárlók. Az új, lézeres HD Matrix LED lámpák, a kerekebb hűtőrács és a modernebb belső tér mellett azonban valami sokkal komolyabbal is büszkélkedhet az Audi újdonsága, méghozzá a Nürburgringen elért leggyorsabb sorozatgyártott SUV eredménnyel.
A pontos köridő a Nordschleifén 7 perc 36,698 másodperc, ezzel nagyjából 6 másodpercet tudott lefaragni az előd idejéből az újdonság. Frank Stippler köre a Porsche Cayenne Turbo GT 7 perc 38,92 másodperces köridejét szorította a második helyre, ezzel a rekord több mint 2 másodperccel javult.
A hazai árakról egyelőre nincsenek információink, ám Németországban már június 27-től rendelhető lesz az újdonság, méghozzá 141 900 eurós indulóárral, ami nagyjából 56 millió forintnak felel meg. Az erősebb, performance változat alapára 155 700 euró, tehát nagyjából 61,5 millió forint környékén alakul.