Az ENSZ főtitkára betiltaná a benzinkutak reklámjait
Az üzemanyag is a dohánytermékek sorsára juthat, már ami a reklámokat illeti
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyes városokban már most is tilos hirdetni a fosszilis üzemanyagokkal foglalkozó cégeknek, ám mindezt világszintre emelné az ENSZ. A javaslat szerint a dohánytermékekhez hasonlóan be kellene tiltani az üzemanyaggal kapcsolatos reklámokat is.
Jó eséllyel nem a reklámok miatt tudja szinte mindenki Magyarországon, hogy mi az a MOL
A Shell egyes benzinkútjait egy az egyben villanyautó-töltőponttá alakítja, akkor ezt sem lehetne reklámozni a jövőben?
Nehéz nem a dohánytermékek, illetve az alkohol esetéhez hasonlítani az elképzelést, ám fontos megjegyezni, hogy ezen termékek hirdetéseit a fiatalkorúak befolyásolhatósága miatt korlátozzák.
A gyerekek védelme a fosszilis üzemanyagok esetében aligha nevezhető valódi aggálynak, ez az intézkedés a felnőtt lakosság vásárlói magatartását kívánja befolyásolni. A javaslat tartalma azonban egyáltalán nem példa nélküli. Franciaországban már most is létezik ezzel kapcsolatos szabályozás, míg Amszterdamban, Sydney-ben és Edinburgh-ban is korlátozzák a magas emissziójú cégeknek kiosztható reklámhelyeket. A médiában a Guardian, a Vox, illetve a francia Le Monde sem jelenteti meg az olajjal és üzemanyagokkal foglalkozó vállalatok hirdetéseit.Akadnak olyan helyek és olyan médiatermékek, ahol már most sem hirdethetnek az olajcégek
Szerinted lenne valódi haszna egy ilyen intézkedésnek?
A prémium üzemanyagos lehúzó reklámok elvesztése talán kiheverhető érvágás a nyugati kultúrának.
Viszont ha szűken értelmezem a felszólítást akkor hotdogot, pontgyűjtőkártyát meg autómosást nyugodtan reklámozhat a benzinkút hálózat továbbra is amíg az üzemanyag megemlítését ki tudja hagyni.