200 000 Mercedes-Benz kap önműködő sávváltó rendszert

Már az utakon lévő Mercedes-Benz modellek is kapnak egy hasznos, 2-es szintű önvezetési funkciót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vezeték nélküli frissítéssel érkezik hamarosan Európába, köztük hazánkba is 15 Mercedes-Benz modellbe a teljesen önálló sávváltás.

Nem csak a jövőben érkező, hanem a már eladott Mercedes-Benz modellek is kapnak a legújabb technológiai fejlesztésből. A C-osztály, E-osztály, S-osztály, GLC, CLE, EQE és EQE SUV, valamint EQS és EQS SUV modellek összesen 15 variánsába érkezik automata sávváltási funkció. A frissítés az interneten keresztül, vezeték nélkül lesz telepíthető, nem szükséges tehát ellátogatni egy márkaszervizbe. Néhány hónapon belül érkezik az értesítés azon tulajdonosok telefonjára vagy infotainment-rendszerébe, akik autója alkalmas a sávváltási funkció fogadására.
Hirdetés
Az új rendszer, ami egyébként 2-es szintű önvezetési technológia (tehát a sofőr figyelmére folyamatosan szükség van a működés során), az adaptív tempomat és az egyéb biztonságtechnikai asszisztensek radarjait és kameráit használja. Ha a külső sávban aktiváljuk a részleges önvezetést, és egy lassabban haladó autót érünk utol, a Mercedesünk figyeli a belső sávot, és ha szabad, automatikusan átsorol oda, és végrehajtja az előzést. Ezután természetesen vissza is tér a külső sávba. Ugyanez a funkció arra is képes, hogy amennyiben aktív a navigáció, és az autópályát el kell hagyni hamarosan, még időben és automatikusan áttér a külső sávba. Magyarországon is elérhető lesz ez a funkció, melynek működési feltétele, hogy a navigáció érzékelje, hogy autópályán haladunk, és természetesen legalább két sávra van szükség, amit jól látható felfestések kell, hogy jelöljenek. Azokra a Mercedes-Benz modellekre lesz elérhető az automatikus sávváltás, amikben van MBUX navigáció, és az utóbbi 1-2 évben gyártották. Összesen körülbelül 200.000 darab, már az utakon lévő autó kapja meg ezt a fejlesztést, ami egyébként Kínában és az USA-ban már eddig is elérhető volt. Érdekesség, hogy az utóbbi két piac sajátos útviszonyai miatt a szoftvert az ottani körülményekhez igazították, ugyanez igaz az európai fejlesztésre is.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?