Ez lesz az ország legnépszerűbb kisautója?
Kisautót szeretnél négyhengeres motorral? Ne keresgélj tovább, itt az MG3 Hybrid+!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Görögországban, az elsők között próbáltuk az MG3 Hybrid+ kisautót, amely könnyedén slágermodell lehet – akár itthon is. Mutatjuk, mit tud a brit-kínai márka újdonsága, és mennyiért lehet hozzájutni hazánkban.
Külső megfog...?
Ízlés kérdése kinek mennyire jön be az új 3-as, az viszont tény, hogy szemből nézve -főleg az előző, csak Nagy-Britanniában és Kínában értékesített generációhoz mérten - egy kifejezetten sportos kiállású autó született. Ha távolról nem lenne egyértelmű, akkor ezt az érzést erősítendő az első lökhárítón karbonmintás betét is helyet kapott, emellett a hűtőmaszk kialakítása is méhsejtmintára hasonlít. Oldalt sokkal óvatosabbak voltak a formatervezők, nincsenek igazán látványos megoldások, viszont a 16 colos felniket azért látványosra öntötték. Hátul szintén a konzervatívabb felfogás érvényesült, nincsenek bazári, giccsparádéba forduló megoldások, csupán a szépen megrajzolt hátsó lámaptestek, az embléma, és természetesen a Hybrid+ felirat.
…belső megtart?
Aki ismeri az MG4 utasterét, annak nem fog sok meglepetést okozni a 3-as műszerfala. A kormány mögött egy aprónak tűnő 7 colos digitális műszeregység, míg középen egy 10,25 colos érintőképernyő található. Fizikai gombokból nincs túl sok, középen mindössze egyetlen sor, amelyekre a főbb funkciók vannak kiosztva, de a klíma vagy a rekuperáció mértéke már csak a kijelzőről állítható. A szoftver felépítése szerencsére logikus, könnyedén kezelhető, és kellően fürge is.
De miért Hybrid+?
Joggal merül fel a kérdés, milyen „pluszt” ad az MG3-as az egyszerűen full hibridnek tűnő hajtáslánchoz? Mielőtt válaszolnék erre a kérdésre, érdemes egy pillantást vetni a motortérbe. A trendekkel ellentétben az MG a „downsizing” korában is egy négyhengeres, 1,5 literes benzinmotort pakolt a 3-asba, amely önmagában is 102 lóerőre és 128 newtonméteres nyomatékra képes. Ezt egészíti ki a 136 lovas (100 kW-os) villanymotor. A két erőforrás rendszerteljesítménye 193 paci, amivel finoman szólva is feladták a leckét a vetélytársaknak. A 3-as ennek köszönhetően mindössze 8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, a 80-120 km/óra mutatója még ennél is kedvezőbb, csupán 5 szekundum.
De mennyi az annyi?
Kétségtelen, az MG3 legnagyobb fegyverténye az ára lehet a hazai piacon. A Standard felszereltségi csomaggal 8 299 000 forinttól indul a listaár, míg a Comfortért 8 899 000 forintot kell majd fizetni. A full extrás változat sem kapott sokkal borsosabb árat, hiszen kb. 9,5 milliót kérnek majd érte. Az előrendelők ennél jelentősen jobban járhatnak, hiszen ez esetben a belépő szint már 7 999 000 forinttól elérhető, de a legjobban felszerelt kivitelnél is elenged az MG 300 ezer forintot, csakúgy, mint a Comfort csomag esetében, ráadásul a hivatalos értékesítés megkezdéséig fényezési felár nélküli élőrendelési kedvezmény is él a 3-asra, amely újabb 200 ezer forintos árengedményt jelent.
Nagyon jó kis autónak tűnik. Első blikkre oldalról a korábbi Hyundai I20 jut eszembe róla. Konkurenciája a Swift, Corsa, I20, Clio stb. Ezeknél drágább, de műszakilag össze sem hasonlítható, hiszen az MG egy majdnem 200 LE-s motort ad rendkívül kedvező fogyasztással. A többiek meg ebben a kategóriában 1.000 – 1.2000 köbcentis 3 hengeres motorokat 70-100 LE közötti teljesítménnyel. Az MG mellett szól a 7 év gyári garancia, a többiek mellett, hogy idehaza ismertebb, nagyobb múltra visszatekintő márkák.
Ez a bátor emberek autója, ki meri ezt az ismeretlen valamit megvenni?
Azért nem olyan rosszak az eladásaik eddig. Egyrészt már 2 éve itt vannak Magyarországon, és nem nagyon hallani műszaki problémát, pedig egész jól megindultak az eladásaik. Másrészt ennél régebben jelen vannak más országokban. Ez az MG3 is már a típus 2. generációja. Ráadásul 7 év gyári garanciát adnak, ami elég nagy biztonságot jelent.
A 90-es években a szórakoztató elektronikai termékek terén nagy volt a bizalmatlanság a Samsung és LG termékekkel szemben, mert újak voltakm ismeretlenek a japán, amerikai és európai konkurensekhez képest. Látjuk hol tartanak most. De a Hyundai és a Kia is hasonló utat járt be.
Jól látom, hogy még a csúcsverzióban sem osztott a hátsó támla?
Csak egyben dönthető az üléstámla. Megnéztem egy külföldi videót, és ott ezt – egy gyors félmondat erejéig – megemlítette a tesztelő.
Pedig kisautónál fontos lenne a bővíthetőség, fapados alapmodelleken fordul csak elő az egybetámla.
Nekem – három fős a család – ez kizáró ok.
„Ez lesz az ország legnépszerűbb kisautója?”
kb. 18 év múlva lehetséges!
Csak várni kell egy ‘kicit’ :
https://www.autonavigator.hu/cikkek/18-19-eves-autok-a-legkeresettebbek-kozott-varhato-fiatalodas/
Olyan „valami nem stimmel ezzel az i20-al…” beütése van, de rossznak semmiképp nem mondanám, kisautó méretből azért nem könnyű huhdejó’formát kihozni, vannak ennél csúnyább kisautók, bőven…..
De megmondom őszintén nem tudom hová tenni ezt az autót, az ára (bármennyire is fáj) tényleg nem rossz, kb. ennyi egy jól felszerelt kisautó a konkurenciánál de valami 3hengeres vacakkal,
jó mjuk azokból se adnak el sokat, mert itthon inkább megveszik fapadba-olcsóbban, pláne kisautó szegmensbe, ahol azért az ár igencsak fontos tényező.
De minek 200ló egy random lakossági kisautóba ?
Valahogy nem látom a célközönséget, aki ezt keresné….. akinek meg erős kisautó kell az nem ezt fogja venni, azért elég tatter.