720 km hatótávolságú villanyautó Észak-Koreából?

Lehullott a lepel a titokról, így lett komoly, saját márkás villanyautója Észak-Koreának

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Valószínűleg mindenki sejti, hogy akad valami gyanús abban, ha Észak-Korea világszinten is kiemelkedő technológiai újításokkal rukkol elő. Nincs ez másképp a 720 kilométeres hatótávot ígérő Madusan EV esetében sem.

Az egész sztori egy a nyugati közösségi médiába kiszivárgó 8 perces videóval kezdődött, múlt pénteken. Egy kizárólag észak-koreai tartalmakat szivárogtató Youtube csatorna, a PaektuTV 백두에서 한라 tette közzé az ominózus felvételt, amely egy Madusan Economic Federation nevű észak-koreai cég termékeivel, újdonságaival, azok bemutatásával foglalkozott. A videóban azonban megjelent egy titokzatos autó is, amelyet az észak-koreaiak új, 720 kilométeres hatótávolságú villanyautójaként harangoztak be. Az alábbi videóban az autót ábrázoló jelenetek 4:59 és 5:30 között találhatók.
Hirdetés
Mindez jogosan hangozhat szürreális utópiaként, hiszen elég kevés az esélye, hogy Észak-Korea hirtelen olyan villanyautót gyártott, amire még a Tesla vagy a Hyundai sem képes. Összehasonlításképp a Koreában érvényes szabályozás és mérési rendszer szerint a Tesla Model X változattól függően 439 és 478 kilométer között, a Hyundai Ioniq 6 változattól függően 367 és 524 kilométer között, a Kia EV6 pedig változattól függően 461 és 494 kilométert tud megtenni egy töltéssel. A The Korea Herald még azt is megkockáztatta, hogy valójában egy villanyautónak álcázott, de valójában nem elektromos modellről lehet szó.
Hirdetés
A valóság azonban ennél sokkal egyszerűbb. A videóban látható autó ugyanis egy átemblémázott BYD Han, a merész hatótávadat pedig jó eséllyel szimpla hazugság. Az ugyanis még valóban elképzelhető, hogy az észak-koreai cég BYD modelleket importál az országba, majd azokat átemblémázza és saját autóként forgalmazza annak a kevés embernek, aki megengedheti ezt a luxust magának Észak-Koreában. Ám arra, hogy egy konkrét BYD modellt az átemblémázáskor oly mértékben tudjanak továbbfejleszteni az észak-koreai mérnökök, hogy az 200 kilométernyi hatótávot nyerjen, még annál is kisebb az esély, minthogy maguk fejlesszenek 720 kilométeres hatótávolságú villanyautót. Nem kell tehát aggódni a videót nézve: nem körözte le Észak-Korea a kapitalista világot okostelefonok és elektromos járművek gyártásában, helyette csak a propagandagépezet dübörög ugyanolyan erővel mint eddig, egy teljes, alternatív valóságot teremtve.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?