Indiában már bemutatkozott valami nagyon hasonló, ott is hétüléses lett a Citroën C3 Aircross crossover. Az Európai változat 4,39 méteresre hízott, ezzel a kategória legnagyobb hátsó lábterét kínálja ötszemélyesként, a gyártó pedig azt ígéri, hogy kényelmes lesz három üléssorral is. Az elérhető áron kínált, kézi sebességváltóval szerelt, 100 lóerős benzines mellett 136 lóerős, duplakuplungos automataváltós hibriddel és tisztán elektromos hajtáslánccal is érkezik az újdonság, az utóbbi azonban kizárólag 5 férőhellyel.
A beltérben is látványosan modernebb lett az összkép, de azért megmaradtak a márka jellegzetes stílusjegyei. A műszerfal közepén ékeskedő érintőképernyő 10,25 colos, a sofőr előtt pedig szélvédőre vetített kijelző helyettesíti a műszeregységet. A harmadik sorba természetesen mindenképp mászni kell, de 5 ülés mögött 460 literes a csomagtartója, ami a 60:40 arányban dönthető hátsó üléstámlákkal akár 1600 literesre is bővíthető.
A legfontosabb részlet azonban az ár. Az olcsóbb, Citroën C3 és e-C3 modellek alapjául is szolgáló Smart Car platform sokat segített, hogy sikerüljön alacsonyan tartani a költségeket, műszaki szemmel nézve a C3 Aircross valóban csak egy jelentősen felpumpált C3. Ennek következtében még az elektromos változatot is 30 ezer euró alá ígéri a gyártó, a benzines alapmodell pedig még a 20 ezer eurót sem fogja elérni a jelenlegi információk szerint.
Vicces, a 7 ülés kipipálva, de a harmadik sorban nem maradt a lábaknak hely, a csomagot pedig az ülésekre kell rakni?