A kép baloldalán a szebb napokat látott Mercedes, míg jobbra az MKIF ütközéselnyelőjének maradványai (fotó:MKIF)
Vitán felül áll, az autópályán dolgozó munkások állandó veszélyben végzik feladatukat. Néhány éve az útkezelő speciális ütközéselnyelőket vásárolt, amelyek az MKIF kollégáit hivatottak védeni a figyelmetlen sofőröktől. Az közzétett felvételek alapján június első hetében kétszer is jó szolgálatot tettek. A videó első részletében az ütközéselnyelőt "vontató" jármű a belső sávban állt - természetesen a borostyánsárga égőket működtetve - majd a semmiből megérkezik egy Mercedes, és szilánkosra töri a berendezést. Az MKIF nem közölte, hogy történt e személyi sérülés, de a felvételeken egy mentőhelikopter is látható, így vélhetően nem úszta meg mindenki sértetlenül. Nagyon hasonlóan járt egy Audi SUV sofőrje is, de ő a Mercedesszel ellentétben csupán a jobb hátsó részt kapta el, viszont így is súlyos károkat okozott a figyelmetlenségével.
Azért azt tegyük hozzá, hogy – bár a kellő figyelmet nem pótolja de – a kedves mkif is segíthetne saját magán és másokon. Kezdjük a legtriviálisabbal. A munkavégzést lehetne éjszaka / csekély forgalmú időszakban végezni, ahogy teszik azt rengeteg országban.
Értem én, hogy nincs pénz a műszakpótlékra, hétvégi munkavégzésre de lehet pár munkatársuk (meg szerencsétlen közlekedő) élete ennyi pluszt megérne.
Aztán azzal is hatalmasat tudnának segíteni önmagukon és a közlekedőkön, hogy ha a belső sávban vakarásznak valamit álló járművel akkor ne előtte száz méterrel rakjanak ki figyelmeztetést két sávval odébb, mert azt rohadtul nem fogja pont az észrevenni, akinek a legjobban kellene.
Van egyéni felelősség, figyelemmel kell közlekedni; de amit nem lát, nem láthat a vezető azt nem tudja figyelembe venni. Márpedig egy oldalra tíz-tizenöt méterre, bőven a féktávon belül kirakott jelzés nem az, amire számítani kell, vagy amit észlelni lehet autópálya tempónál.
Nyomhatnánk a ne bánts virág, nem ebben a dimenzióban élők védekezését; mi szerint biztos a felvételen szereplő helyszín előtt van tíz másik jelzés kirakva ami nem látszik éppen. De tegye mindenki a szívére a kezét és gondolkodjon el, hogy hányszor futott bele a reggeli / délutáni csúcsforgalomban – nyilván rohadtul sürgős, máskor nem végezhető – kaszálást, seprést, vakarást végző munkagépbe és munkásokba; hányszor bukkantak fel ugyanezen elemek egy kanyar után a semmiből; hányszor cseszték szintén ők tele bójákkal a sáv szélét (hogy utána lehessen sírni a szemét autósok meg kamionosok miatt akiknek a kilométereken át tartó szlalomban nem adta ki az 1001. k…a útban lévő bója) vagy hányszor rohant be eléjük a semmiből egy lapátos alak, aki két marék zúzottkövet taposott az aszfaltba kátyúzás címszó alatt.
Előbb a kedves mkif és a többi útvakaró legyen szíves mindent megtenni a közlekedők biztonsága, tájékoztatása érdekében. Utána lehet siránkozni.
Darwin szelektálni akart, legalább nem ölt meg senkit, egyenlőre…
Lakatos Winetou „tárgyalásra” sietett?