Szakértő tippeket ad az Isuzu, hogyan kell homokban vezetni

Az Isuzu D-Max komoly terepképességekkel rendelkezik, melyeket a sofőrnek is tudni kell kihasználni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tíz hasznos tanáccsal látja el az Isuzu azon kalandvágyó autósokat, akik mély homokba vinnék járművüket.

Az off-roadozás az egyik legizgalmasabb tevékenység, amit ember egy autóval művelhet, de természetesen ezt is kellő szakártelemmel és körültekintéssel érdemes csinálni. Szerencsére az Isuzu ad most néhány tippet azoknak a hobbistáknak, akik kipróbálnák autójukat homokos terepen. Tanácsaik top 10-es listájának első helyén természetesen a megfelelő előkészületek szerepelnek: mielőtt homokra vinnénk a vasat, győződjünk meg róla, hogy van nálunk ásó, a kerekekhez alátét, kompresszor és mentési felszerelés.
Hirdetés
Következő lépésként a (lehetőleg terep-) gumik állapotát kell ellenőrizni és a megfelelő légnyomást beállítani - az Isuzu 1-1,4 bart javasol. A laposabbra eresztett abroncsok talajjal való érintkezési felülete nagyobb, és így a tapadás is nő - csak ne feledjük el visszaállítani a megfelelő légnyomást, ha visszatérünk az aszfaltra. A homokos felületre érkezve kötelező bekapcsolni az összkerékhajtást is, a D-Maxon és a legtöbb pick-upon ebből van rövidebb és hosszabb áttételezésű fokozat. Ha elindultunk, fontos tartani a lendületet: megállni nem ajánlatos a homokban, hiszen azzal az elsüllyedést és így az elakadást kockáztatjuk. Ugyanilyen fontos, hogy kerüljük a hirtelen kormánymozdulatokat, mert az is a homokba fúrhatja a kerekeket. Ha érezzük, hogy csökken a tapadás hatásfoka és kezdünk elmerülni a homokban, inkább lépjünk le a gázpedálról, mielőtt még inkább betemetődnek a kerekek. Ha mégis elakadnánk, először érdemes felváltva előre és hátra menni az autóval, hátha a "hintázó" mozgás kiszabadít minket a homokból. Előfordulhat persze, hogy ehhez már túl késő, ilyenkor kell elővenni az alátéteket és óvatosan betenni ezeket a kerekek alá, azokon ki tud kapaszkodni az autó a homokgödörből. A terepezés után fontos megtisztítani az autót, különösen az alvázat, nehogy a korrózió komoly károkat okozzon. Elengedhetetlen a jármű alapos szemrevételezése is, látható-e bárhol sérülés, itt is a kocsi aljára érdemes különös figyelmet fordítani. Az Isuzu utolsó és talán legfontosabb tippje pedig: maradjunk éberek a volán mögött, figyeljünk a környezetünkre, és természetesen élvezzük az off-roadozást!
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?