Új motorok helyett a hatásfok növelésébe fekteti az energiát a Nissan
Nemrég számoltunk be arról, hogy a
Toyota a Subaruval és a Mazdával közösen olyan új motorcsaládot fejleszt, ami képes lesz szintetikus üzemanyaggal és hidrogénnel is üzemelni, ezzel megmentve a dugattyús technikát. A Nissan máshogy látja a jövőt, ők már nem bajlódnának új motorokkal, ami elsősorban Európára igaz, más kontinensen bőven van mit fejleszteni.
Vagány lett az új Nissan Kicks, a belépő crossover kétliteres szívómotorral készül, amit egy apró villamos egység támogat
A Nissan szerint egyértelműen a villanyautóké a jövő, az átállás az e-Power emblémás modellekkel már évek óta zajlik. Ezekben az autókban még van benzinmotor, de már nincs fizikai kapcsolatuk a kerekekkel, kizárólag generátorként dolgoznak. Ez a megoldás még egy ideig velünk marad, a Nissan a meglévő benzinmotorok hatékonyságának növelésével szeretné zöldebbé tenni az autókat, a cél az 50%-os hatásfok elérése.
Az Ariya az első villany crossover a márkától, a Leaffel a japánok nyitották meg a szélesebb rétegek előtt az elektromos autózást lehetőségét
A hangzatos ígéretek mindig a legfejlettebb piacokra vonatkoznak, a Nissan szempontjából fontos afrikai kontinensen még mindig eladható egy Euro 2 besorolású személyautó, azaz a “bakancs” Micra simán piacképes lenne. Az ehhez hasonló régiókban előbb várható a norma szigorítása, mint a villanyautók elterjedése, így motorfejlesztésre a jövőben is szüksége lesz.