Teljesen átalakulhat a Citroën modellpalettája

Leegyszerűsítheti kínálatát a Citroën, egyes modellek utód nélkül távozhatnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kisebb autókra helyezi a hangsúlyt a jövőben a Citroën, így akár több modell is utód nélkül távozhat, a kínálatot pedig 5-6 járműben maximalizálhatják.

A Citroën az európai gyártók élmezőnyébe tartozik, ha megfizethetőbb villanyautóról van szó, hiszen a tavaly leleplezett e-C3 nem csak Franciaországban, de többek között itthon is olyan árcédulát kapott, amellyel fel tudja venni a versenyt a kínai hódítókkal szemben. Thierry Koskas, a vállalat vezérigazgatója szerint ebbe az irányba kell továbbmenniük, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jövőben főként a kompakt- és kis autókra helyezik a hangsúlyt. A sorok között az olvasható ki a márka első emberének szavaiból, hogy a jelenlegi zászlóshajónak számító C5 X a generáció végén utód nélkül távozik a modellpalettáról. Bár egyértelműen ezt nem mondta ki, az Autocarnak adott interjújában kifejtette, hogy nem igazán látja a piacát, bár gyorsan hozzátette, "nem fogy olyan rosszul".
Hirdetés
Koskas kifejtette, hogy a jövőben csupán 5-6 modellben szeretné maximalizálni a márka az európai modellpalettáját. Viszonyításképpen jelenleg a C3, C3 Aircross, C4, C4 X, C5 Aircross, és C5 X szerepel a konfigurátorban a Berlingo és SpaceTourer haszongépjárművek, valamint az aprócska Ami mellett. Bár a Citroën marad a Stellantison belül az egyik megfizethetőbb márka (ezért nem állnak le a hibrid és belső égésű motoros járművek gyártásával) nem mostanában érkezik az e-C3-nál is olcsóbb villanyos alternatíva. Ennek oka igencsak egyszerű: hiába lenne kisebb, az előállítási költsége nagyjából ugyanannyi lenne, így a vételárban sem lenne jelentős különbség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.06.09. at 12:36
    Permalink

    A Stellantis Daciája akarnak lenni. Az meg szinte már lejárt lemeznek tekinthető, hogy a franciák újra meg újra lebőgnek mindennel, ami nagyobb, mint egy kisautó(nem csak a Citroen, a másik kettő is, a DS meg egy döglött márka, esélye nincs rá, hogy kitörjön)…

  • 2024.06.10. at 01:44
    Permalink

    Ez igy túl sarkos megfogalmazás, miért akarna egy 100 éve létező gyártó egy szocialista múltra visszatekintő márkát másolni? Általában aki Citroent vesz az nem akar más autót venni. Az viszont igaz, hogy egy ilyen választékkal rendelkező konszern is egyszerűsít, ez hozza a nyereséget.
    A C5 x pedig kifejezetten jó autó, hasonló sincs más gyártóknál.
    Az Alfa is örülhet hogy még csak a Junior az első standardizalt modell, majd jönnek a többiek. A konszern pénzügyi eredménye pedig az igazukat bizonyítja.
    Bízom a Citroen, Alfa, Lancia fennmaradásában.

Vélemény, hozzászólás?