A BYD nagyon gyorsan az érdeklődés egyik középpontja lett
Néhány éve még a francia, koreai és japán villanyautók az érdeklődés középpontjában álltak, ám napjainkra átlagosan felére/harmadára csökkent irántuk a kereslet. Szintén csökkent az amerikai villanyautók iránti érdeklődések száma, bár ennek ellenére, stagnálással is az első helyen végeztek. Persze ne arra gondoljatok, hogy tarol a Mustang Mach E, hanem a Tesla árcsökkentései a használtautó-piacra is begyűrűztek.
Szóval 2022 második felében a Használtautó.hu adatai szerint egy használt Hyundai Ioniq vagy egy Renault Zoé, esetleg egy Citroën C-Zero hirdetésére átlagosan 11, míg egy Nissan Leafre átlagosan 10 telefonos érdeklődés érkezett. Vásárlói preferenciák tekintetében tehát akkortájt a dél-koreai, a francia és a japán elektromos autókat tekinthettük legnépszerűbbnek.
Az MG népszerűsége is felfelé ível
Most azonban a fentebb említett amerikai modellek láthatóak a népszerűségi lista élén, és úgy tűnik, hogy az érdeklődés csökkenésének ellenére a dél-koreaiak is a „felszínen” maradtak. Az igazán érdekes azonban a kínai márkák népszerűsége, hiszen az egy évvel ezelőtti színre lépésük óta felkapaszkodtak a dobogó harmadik fokára. Természetesen itt főleg a BYD és az MG márkákról van szó, a hozzájuk kapcsolható érdeklődések száma 2023 második negyedéve óta több, mint háromszorosára nőtt. Erről a jelenségről is beszélgetünk majd hamarosan Schiller Márkkal, a Schiller Autó Család marketing igazgatójával a
Használtautó.hu facebook oldalán.
A németek beelőzték a franciákat