Ezért nem szabhat gátat a kínai autók térhódításának az EU
Kína már megint egy lépéssel előrébb járt: nem hatja meg őket az EU-s büntetővám
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyes szakértők szerint semennyivel sem lesznek drágábbak a kínai autók, hiába szavazza meg az extra anyagi terheket az Európai Unió. Mutatjuk, hogy mi áll a háttérben!
"Feltételezésünk szerint nagyrészt, vagy teljes egészében az európai árakba épített extra profitjukból fogják elengedni a gyártók a büntetővám összegét, így a vásárlók észre sem fogják venni a különbséget"
Mindez arra enged következtetni, hogy a kínaiak egy lépéssel az európai döntéshozók előtt járnak, lényegében már előre belekalkulálták az autók áraiba a büntetésnek szánt terheket. Ha ez igaz, akkor valóban megúszhatják a gyártók kiskereskedelmi árak emelése nélkül, és az eddigi ütemben folytatódik majd a terjeszkedés.Egyes kínai gyártók még így is kényelmes profitot zsebelhetnek majd be a jelentősen alacsonyabb előállítási és fejlesztési költségeknek köszönhetően.
Az usa-ban 25-ről 100%-ra tervezik emelni. Az eu-ban is ez kellene!
Csak európai cégek millió számra adnak el még most is autót Kínában, a kínai márkák meg talán 100.000-et. Az amerikai márkák kínai (meg világléptékű) szereplését hazavágta még Trump a belengetett kereskedelmi háborúval meg a Brexit lelkes támogatásával.
Az USA már egyszer eljátszotta ezt a védővámozást a ’60-as években – épp az európai furgonok ellen (chicken tax). Ennek eredménye lett, hogy még ma is sok helyütt nyomorult Grumman LLV-kkel meg Ford FFV-kkel járnak a kézbesítők, gyakorlatilag 30 év lemaradásban egy kortárs Transporterhez képest. Szóval nem, az EU ben ez nem kéne – inkább menjen csődbe 1-2 leggyengébb európai gyártó, de versenyeztessük meg őket a kínaiak ellen, hogy a maradék megerősödött technológiával újulhasson meg.
Nincs szükség a kontinentális autóipar profitjának védelmére – az elmúlt években amúgy is gennyesen sokat nyerészkedtek a szerencsétlen piaci helyzeten, ők is tudnak miből árat csökkenteni. Becslések szerint a belépő benzines kompaktok (Golf kategória) árait masszívan 20.000 € alatt lehetne tartani (mivel hogy az EURO7-es sírás kamu és valójában nem jár szinte semmilyen többletköltséggel a gyártóknak), s a villanyosok árából is tudna még mindenki 10-15%-ot vágni – gyakorlatilag annyit, amennyit az államok most amúgy is odaszórnak támogatásként. A hibridekkel lesznek bajban, mert ott már nem nagyon van lehetőség árversenyre, de mivel arra már nem is nagyon jár sehol kedvezmény az amúgy sem lenne egy fényes jövő előtt álló hajtáslánc.
Az nem jut eszedbe, hogy az amerikai, LLV-kkel és FFV-kkel járkáló postások szemében meg a Transporter a “nyomorult”? Tutira veszem, hogy nem szeretnének ilyenekbe átülni, és az, hogy a VW-nek, mint márkának Amerikában a Subaru megverése eladásokban is totál elérhetetlen álom, mindent elmond…
Nem, ilyen nem jut az eszébe senkinek aki látta már ezeket a bádog-tejeskocsikat közelről.
https://www.youtube.com/watch?v=RE5FGyq12ds
Figyu, lehet, hogy a Scania, az MAN, az Iveco és a DAF kamionjai sok területen fejlettebbek, mint pl. a Peterbilt vagy a Kenworth kamionjai, de ha megkérdeznénk ottani kamionsofőröket, hogy átülnének-e európai kamionokba, tutira nemet válaszolnának. Ez nem csak innovációs kérdés. A kigyulladásos esetekről tudok, azóta sok év eltelt, de ezzel most úgy jössz, mintha pl. a BMW-nél nem lett volna ilyen…
Nem tudsz amerikai fejjel gondolkodni, csak úgy, hogy a tápláléklánc csúcsán van Európa, és az alsóbb polcokon meg ott figyel a “resztli”… Persze, hogy így nem érted meg, mi miért van. Mit gondolsz, miért nem vigyorog egy csomó boldog amerikai fej Renault Masterekben vagy Iveco Daily-kben kuksolva?
Most lett leírva: mert a ’60-as években védővámokkal megelőzték, hogy a hatékonyabb európai furgonok elvegyék a munkát. Hát ezért – ez valóban nem innovációs, hanem protekcionista kérdés. Csak hogy az egyikből következik a másik.