Ismét európai törésteszten jártak a kínai autók!
Mutatjuk, hogyan szerepeltek a legutóbbi Euro NCAP teszten a kínai verdák
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Öt autó töréstesztjét is közzétette egy időben az Euro NCAP, közülük viszont csak négy kapott 5 csillagot.
A legfrissebb Euro NCAP töréstesztek eredményei
Modell | Euro NCAP eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Balesetelkerülő rendszerek |
Ford Tourneo Custom (Standard csomag) | 3 csillag | 75% | 86% | 77% | 53% |
Ford Tourneo Custom (Safety csomag) | 4 csillag | 75% | 86% | 83% | 62% |
Maxus Mifa 7 | 5 csillag | 92% | 87% | 81% | 75% |
Volkswagen Tiguan | 5 csillag | 83% | 88% | 84% | 78% |
Zeekr 001 | 5 csillag | 89% | 88% | 84% | 83% |
Zeekr X | 5 csillag | 91% | 90% | 84% | 83% |
A Zeekr rögtön két modelljét is tesztelték, a csillagokat szempontjából nincs különbség, a 001 és az X is ötösre vizsgázott. Szintén jó eredményt produkált a Maxus Mifa 7 is. A kínai hétüléses villanyautó egyetlen mutató kivételével 80 százalék fölötti értékelést kapott.
Siserehad: „Kíváncsi lennék ezeknek a kínai pléhdobozoknak a töréstesztjére.” Tessék, gyerekek, itt van, „in your face”…
Erre a Zeekr márkára mi szükség volt? Miért nem maradhatott Link&Co, ha már ezzel a márkával mennek (a mára már lezüllesztett) túraautó bajnokságban? Nem értem a kínaiakat ilyen téren…
Az NCAP-nak meg az elvitathatatlan szerepe mellett, ma már megkérdőjelezhető a jelentősége, amikor előfordulhat az, hogy passzív biztonságú autó rosszabb eredménnyel zár, mint egy olyan ami baleset esetén nem véd meg úgy, de telerakták mindenféle bimbammoló szarral. Külön kéne kezelni a két dolgot.
A Zeekr prémium márka, a Lynk& Co. meg kommersz. A kínaiak imádják az almárkákat, próbálj hozzászokni, szövevényes labirintusok fognak még velünk szembejönni 😀 Ha belegondolsz, a VW-csoportnak vagy a Stellantisnak is mennyi almárkája van, a kínaiak is azon vannak, hogy érzékeltessék a konszernjeik méretét, tekintélyét, és erre jó eszköz a sub-brandek szaporítása. Át kell nézni az összes márkának a modellportfólióját, az árazásukat, és szerintem elég jól le lehet szűrni a megcélzott vevőcsoportokat, az „üzenetüket”, a potenciális státuszukat…
Prémium, na de hol? Nálunk nincs rá esélye.
Szutyok kínai „pléhdoboz” koppintások, rondák, ócskák. Van elég európai gyártó és választék! Ne ám már egy elnyomó gyilkos diktatúrát támogassak a vásárlásommal!!! Felőlem akár törhetnek akár hogy, de nem veszek kínai kocsit soha sem! Tartsák meg maguknak a szemetüket, ne hozzák ide se az akkugyáraikat se az ócska kocsijaikat. Már így is elég szemét kínai árut hoznak ide.
Bezzeg azzal, ha az európai kocsikat veszik Kínában, semmi bajod, igaz? Kettősmércia egy újabb nagyrabecsült lakóját tisztelhetem benned? 😀 Ne aggódj, Kína is kezd ráébredni, hogy már nincs szüksége európai kacatra, mert jobb, fejlettebb, minőségileg más kávéház a hazai. És most gondolkodj el(csak nincs mivel), hogy a kínai piac elvesztésével mi vár majd Németország autóiparára? (A többi nemzet meg már bebukott odaát :D)