A korábbi éveknek már nyomába sem ért az idei kiállítás, így belátták a szervezők, nincs értelme tovább folytatni
Közleményben tudatták a Genfi Autószalon szervezői a nagyvilággal, hogy a 2024-es kiállítás volt az utolsó, és a korábbi bejelentéssel szemben már 2025-ben sem tartják meg. A döntést azzal indokolták, hogy a gyártók az utóbbi időben már más platformokon igyekeznek népszerűsíteni a termékeiket, többnyire a közösségi médiában és a különböző internetes felületeken. Emellett kiemelték, hogy a párizsi vagy a müncheni autószalonnal nem tudják felvenni a versenyt, hiszen a francia vagy német márkák ezeket részesítik előnyben. A szervezők a kiállítást lebonyolító alapítványt is megszüntetik - áll a közleményben. Ugyanakkor nem zártak be minden ajtót maguk mögött, hiszen a tervek szerint jövő novemberben Katarban szívesen megtartanák a kiállítást, csakúgy mint 2023-ban, ugyanis úgy látják, Európán kívül van igény eféle rendezvényekre. Csak emlékeztetőül: akkor hivatalosan Genfi Nemzetközi Autószalon Katar néven rendezték meg a kiállítást a Közel-Keleten.
Megszámolni is nehéz, hány izgalmas, vagy éppen mára kultikus státuszba emelkedett autó kezdte pályafutását a Genfi Autószalonon
A svájci rendezvényt először 1905-ben rendezték meg, az elmúlt szűk 120 évben pedig mindössze kétszer maradt el. Először 1940 és 1946 között a második világháború miatt, majd 2020-ban a koronavírus lehetetlenítette el. Ezt még három Genfi Autószalon nélküli év követte, míg idén februárban ismét kilátogathattak az érdeklődök - igaz a felhozatal már messze nem a régi volt. Mindössze néhány márka állított standot, ezek nagy része kínai, Európából csupán a Renault, és a hozzá tartozó Dacia képviseltette magát. Előbbi itt mutatta be az elektromos 5-öt, míg utóbbi a frissített Springet prezentálta. Az ázsiai gyártók közül az MG érdemel említést, amely az új 3-ast villantotta meg, de nem meglepő módon a BYD is jókora standot állított, hogy az almárkáit is be tudja mutatni.
Az idei vérszegény rendezvény után ez várható volt. Két csarnok, talán ha négy öt gyártóval. Ezért még Zürichből sem utaznék oda, nemhogy messzebbről.
Viszont szintén a nap híre, hogy pont ma jelentette be FEBIAC, hogy visszaveszik a Brüsszeli autószalon szervezését.
A Brüsszeli Autószalon tavaly messze az év autós rendezvénye volt a kontinensen, de 100. évfordulóra tekintettel talán abszolút értelemben is. Nálam mindenképpen első helyen végezte 🙂
https://egzostive.com/a-2023-ev-10-legjobb-autos-rendezvenye-felvirradt-az-autokiallitasok-kora/
Tavaly több mint 60 autómárka állított ki így vagy úgy (hatvan, igen tényleg van annyi autómárka a világon 🙂 ). Tömeggyártó óriások, prémium márkák és egzotikumok a világ minden tájáról, és legalább 20 hagyományos márkaszínpad (vagy legalább szegmens) várta a látogatókat.
Meg egy sor más látványosság, többek között a világ legjobb James Bond autós kiállítása több tucat eredeti autóval, belga hadsereg minden komponense, év autója díjátadás és egy autótörténeti kiállítás Patentwagentől Tesláig (közte mérföldkövek mint a Ford T, Kacsa, Topolino, Golf, Corolla, Prius).
Idén még érvelhettek azzal hogy nem akarnak teret adni a kínai inváziónak, de az idei BYD eladási számok alapján szerintem már senki sem számít komoly (közvetlen) veszélyre, miközben a tekintélyes újautópiac igényli az értékesítés ezen formáját.