Innen nézve alig tűnik ki a többi autó közül ez a Suzuki SX4
Egy teljesen átlagos hétköznap délelőtt futottam bele Budapesten ebbe a Suzukiba, és első pillantásra nem is tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget. Persze, a látványosan sportos küszöbtoldatok és lökhárítók, valamint a tükrökön a lángocskák odavonzották a szemem, de egy sietősebb pillanatban gondolkozás nélkül tovább is sétáltam volna, mondván: ha valakinek ez tetszik és erre költi a pénzét, hát legyen, minden joga megvan hozzá.
Talán a tükrök már-már komikus lángocskái miatt álltam meg végül néhány fotót lőni az autóról
A szerencse azonban úgy hozta, hogy nagyjából 10 percet kellett a 2006-ban gyártott SX4 közvetlen környezetében várakoznom, így volt lehetőségem kicsit közelebbről is megfigyelni. Ekkor tört szilánkosra és hullott le a cukormáz, jobban megnézve egyértelművé vált, hogy ez az autó egyáltalán nincs szép állapotban: inkább csak valamikor réges-régen szerették, minthogy az utóbbi években.
Az autó hátulján már jóval feltűnőbb, hogy valamikor komolyan gondolták az esztétikai tuningot
A sportos lökhárítók és toldatok ugyanis már láttak szebb napokat, mindenütt repedések, sérülések tarkítják a szettet. Mindemellett a gyárinál jelentősen nagyobb kipufogóvégek sem valami tiszták, ami adódhat a hosszú évek városi használatából is, ám legtöbbször valamilyen kezdődő motorhiba előjele, ha egy benzines autón ennyire kormos ez az alkatrész.
Az utólagos karosszériaelemek állapota is arra utal, hogy hosszú évekkel ezelőtt kerültek az autóra
Mindemellett az autó 2006-os gyártási éve is kimutatja már a foga fehérjét, a karosszériának ugyanis nem csak az utólagos a műanyagelemein látszik az idő vasfoga. Több helyen is kisebb-nagyobb barna foltok tarkítják az autó szabadon maradt fém felületeit. Természetesen nem feküdtem az autó alá, így nem tudhatom, hogy milyen állapotban van az alja, ám a hasonló korú SX4 példányokból kiindulva jó eséllyel már ott sem hibátlan az autó. Általánosságban elmondható viszont, hogy a különböző műanyagelemek, például a képeken is látható küszöbtoldatok még elő is segíthetik a korróziót, ha nincs megfelelő időközönként kitakarítva alóluk a sár, illetve a sós latyak.
Már a karosszéria is megfáradni látszik
Minimális utánajárással azonban kiderül, hogy ez a konkrét SX4 ennél sokkalta durvábban nézett ki a maga idejében. A Jármű Szolgáltatási platformon ingyenesen elérhető fényképeken komolyabb első lökös, hátsó légterelők, átalakított gyári lámpák, utólagos extra fényszórók, illetve rengeteg extra érdekesség található.
Egykoron így nézett ki a tuning-SX4 (forrás: Jármű Szolgáltatási Platform)
Végigkísérve az autó életét és tulajdonosváltásait könnyedén válik a magyar valóság lenyomatává ez a Suzuki. Az autóra ugyanis még a 2008-as első tulajdonosváltása előtt került fel az összes egyedi alkatrész, amelyek még mind megvoltak 2009-ben is, a második eladáskor. Találtunk továbbá az autóról az interneten a 2011-es Carstyling Tuning Show rendezvényen készült fényképet is.
Az SX4 hátulján is több volt az utólagos extra (forrás: Jármű Szolgáltatási Platform)
Az autó valamikor ezt követően indulhatott el a lejtőn: 2018-ban, a következő eredetiségvizsgálaton már a jelenlegi állapotához nagyon hasonló küllemmel cserélt gazdát. Ezt követően már csak a friss fotókon látható vonóhorog került rá, amiről valószínűleg az eredeti átépítő álmodni sem mert, egyértelműen nem utánfutók húzására alakították át az autót újkorában. Sajnos ennél többet nem sikerült kideríteni az autóról további információk és bennfentes ismeretek nélkül, ám ha esetleg akad olyan az olvasók között, aki ennél többet tud róla, ne tartsa magában.
A vonóhorog időrendben az utolsó módosítás ezen az autón, ennek felszereléséhez a lökhárítót is meg kellett vágni