Messze nem egy súlycsoport a BMW M3 Touring és az Audi RS4 Avant

Gyorsulási verseny keretében eresztették egymásnak a két izomkombit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autógyártók szeretik hajszálpontosan a konkurensekhez igazítani autóikat, ám ha gyorsulásról van szó, akkor meglepően nagy a különbség az M3 és az RS4 között.

Az Audinál hagyománya van a kigyúrt kombiknak, az RS2 1994-es megjelenése óta mindig van legalább egy szélvészgyors puttonyos a kínálatban. A BMW M divíziója sokáig kerülte a jól pakolható modelleket, amit a hármas esetében sikerült legtovább húzni, az első M3 bemutatása után röpke 34 év telt el a kombi érkezéséig. Az RS4 és az M3 ugyanannak a közönségnek szól, de más a tálalás. Az Audi konzervatívabb megjelenésű, kevésbé hivalkodó módon adja a világ tudtára, hogy ő bizony egy csúcsmodell. Az M3 nem szerénykedik, a mezei hármas normál méretű veséi helyett hódfogak szippantják be a levegőt, a toldatok eltérő színűek, a “lyukas” tükör legújabb reinkarnációjától sem tudott elszakadni az M divízió. Mindkét modell összkerekes és hathengeres, amit két turbó táplál, a váltó nyolcfokozatú automata. A BMW sorba rendezi a dugattyúkat, a lökettérfogat három liter, a teljesítmény 510 lóerő. Az Audit V6-os hajtja, a 2,9 literes blokk 450 lovas. A tömeg szinte egyforma, mindkét autó 1830 kiló körüli.
Hirdetés
A verseny nem mondható szorosnak, a 60 lóerő és az 50 Nm többlet a BMW felé billenti a mérleg nyelvét. Ránézésre nagyon elveri az M3 az RS4-et, azonban a különbség időben mérve nem olyan egetrengető, az egy kilométeres távot 1,5 másodperccel gyorsabban teljesíti a bajor kombi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?