2020 óta készül a DBX, idén kapta meg félidős frissítését a Mercedes szívű brit SUV
Garantált sikert és jókora profitot hoz a luxus SUV, erről a Rolls-Royce, a Bentley és az Aston Martin pénzügyesei tudnának a legjobban mesélni. Ezzel egyidejűleg az igazi terepjárók is egyre népszerűbbek, így felmerült a kettő ötvözésének ötlete.
Kecsesebb mint a hegyomlás szerű Bentley Bentayga vagy Rolls-Royce Cullinan, de így is négy centivel lépi át az öt métert
A házon belül “Project Rambo” néven futó elképzelés szerint a DBX-ből egy amolyan Land Rover Defender konkurenst faragnának, de csak egy limitált kiadás erejéig. A blokk maradna ugyanaz a Mercedes-AMG eredetű V8-as, ami a 2025-ös modellévtől kizárólag 707 lóerős teljesítménnyel készül a DBX számára. Ezzel a 0-100 3,1 szekundumig tart, a végsebesség 310 km/h. Az összkerékhajtás adott, enélkül eddig sem készült DBX, így leginkább csak a futóművet kell felkészíteni a mostohább körülményekre.
Legjobb terepjáró még lehet, de legolcsóbb biztos nem, a DBX-hez képest aprópénzért mérik a Toyota Land Cruisert, de még egy Mercedes-AMG G 63 is kevesebbe kerül
Az Aston SUV 100 millió körüli ára ellenére kelendő, nagyságrendileg évente 3000 példányra érkezik megrendelés. A keményebb DBX a tervek szerint 2500 darabos szériában készül, az ár várhatóan bőven a kilenc számjegyű tartományba csúszik, de nem kell attól tartani, hogy a britek nyakán maradna a különleges kiadás.